آرم طراحی گرافیکی طراحی اپلیکیشن اپ طراحی وب سایت وبسایت تولید محتوا

یک پوستر تبلیغ موقت یک ایده ، محصول یا رویدادی است که در یک فضای عمومی برای دید مردم قرار می گیرد. به طور معمول ، پوسترها هر دو عنصر متنی و گرافیکی را در بر می گیرند ، اگرچه یک پوستر ممکن است کاملاً گرافیکی یا کاملاً متنی باشد. پوسترها به گونه ای طراحی شده اند که چشم نواز و آموزنده باشند. پوسترها ممکن است برای اهداف بسیار متفـــاوتی استفاده شود.آنهــا ابزاری مکرر برای تبلیغ کنندگان (به ویژه رویدادها ، موسیقی ها و فیلم ها) ، مبلغان ، معترضین و گروه های دیگر هستند که سعی در ارسال پیام دارند. همچنین از پوسترها برای تولید کپی آثار هنری به ویژه آثار مشهور استفاده می شوند و در مقایسه با آثار هنــری اصلی معمولاً کم هزینه هستند. پوستر مدرن ، به صورتی که ما آن را می شناسیم ، به دهه 1840 و 1850 باز می گردد که صنعت چـــاپ لیتوگرافی رنگی را کامل کرد و تولید انبوه را ممکن ساخت. طبق گفته مورخ فرانسوی ماكس گالو ، “بیش از دویست سال است كه پوسترها در اماكن عمومی در سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است. طراحی های بصری باید چشمگیر باشد تا توجه رهگذران را جلب کند. از دیگر وظایف پوستر ها  آگاه ساختن ما از یک دیدگاه سیاسی ، جلب توجه ما برای حضور در رویدادهای خاص یا ترغیب ما به خرید یک محصول یا خدمات خاص، هستند. پوستر مدرن ، به صورتی که ما آن را می شناسیم ، به اواسط قرن نوزدهم برمی گردد ، زمانی که چندین تغییر جداگانه اما مرتبط با هم  برای ایــن صنعــت اتفاق افتاد. اول ، صنعت چاپ لیتوگرافی رنگی را کامل کرد و تولید انبوه تصاویر بزرگ و ارزان را ممکن ساخت. دوم ، سانسور دولت از فضاهای عمومی در کشورهایی مانند فرانســـه بــــرداشته شد. و سرانجام ، تبلیغ کنندگان شروع به بازاریابی کالاهای مصرفی با تولید انبوه به یک جمعیت فزاینده در مناطق شهری کردند.

ویرا سگال کارو

بازدیدها: 34