دیجیتال مارکتینگ و بازریابی عامل بقاء کسب و کار

دیجیتال مارکتینگ و بازریابی عامل بقاء کسب و کار

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در بازار حال جامعه جزو ضروریت های زندگی شده است از دیرباز ایده‌ها‌ی بازاریابی ، با توجه به شناخت ما در عصر مدرن کنونی ، در جریان انقلاب صنعتی آغاز شدند. این دوره ، اواخر قرن هجدهم آغاز شد و تا قرن نوزدهم ادامه یافت. انقلاب صنعتی ، دوره‌ی تغییرات سریع اجتماعی بود که نوآوری‌ها در‌‌ صنایع علمی و فنی ، محرک آن بودند.

در جریان انقلاب صنعتی بود که مردم به تدریج دریافتند، خرید کالاها نسبت به ساختن آنها، آسان‌تر است. تولید انبوه، صنایع بسیاری را ایجاد کرد که همگی آنها در جهت برطرف کردن نیازهای بازار رو به رشد مصرف‌کننده ‌، تلاش می‌کردند. زیرساخت‌های حمل‌ و نقل و رسانه‌ها شکل گرفتند. در این بین، تولیدکنندگان نیاز پیدا کردند برای گسترش کالاهای مورد نیاز مشتریان، راه‌های بهتری پیدا کنند و برای مطلع کردن آنها از این کالاها، رویکرد پیچیده‌تری را در پیش بگیرند.

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی 2

رقابت افزایش‌یافته

رقابت در دنیای کسب و کار از اواخر دهه‌ی ۱۹۴۰ آغاز شد و تا اوایل قرن بیستم ، شدید شد. نیاز به افزایش فروش با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی ، برای رقابتی شدن، ضروری شد. ارزشِ توانایی توسعه‌ی یک برند و بازاریابی درست آن ، افزایش یافت و به این ترتیب تاریخچه بازاریابی را متحول کرد.

رقابت ، نیاز به افزایش تولید و سهم بازار را در تمام صنایع بالا برد. بازاریابی به تدریج بر روش‌های پخش و انواع ارتباطات مصرف‌کننده ، تأکید می‌کرد. به زودی ، هدف به این تبدیل شد که مصرف‌کنندگان را ترغیب کنند که کالاها و خدمات ارائه‌شده توسط یک شرکت بهتر از شرکت دیگری است که همان کالاها و خدمات را ارائه می‌کند.

در ادامه به این که دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی چیست به صورت جداگانه میپردازیم.

بازاریابی چیست؟

به زبان ساده، به اعمالی که باعث انجام فعالیتی از سوی مشتری می‌شوند که برای کسب‌وکار سودمند است بازاریابی گفته می‌شود. بازاریابی همه استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی را در بر می‌گیرد که شرکت‌های مختلف با بهره برداری از آن‌ها در جهت پیدا کردن جایگاهی برای محصولات و خدمات خود در بازار و ترغیب مخاطب هدف به خرید تلاش می‌کنند.

دیجیتال مارکتینگ دقیقا به چه معناست؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی چتریست که تمام تلاش های بازاریابی آنلاین شما را پوشش می دهد. کسب و کارها از کانال های ارتباطی دیجیتالی مانند موتور جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها به عنوان اهرمی برای دستیابی به مشتریان فعلی و آتی خود استفاده می کنند.

پس دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی به معنی استفاده گسترده از تاکتیک های دیجیتالی و کانالها برای ارتباط با مشتریان در فضای آنلاین (جایی که بیشتر مشتریان وقت خود را سپری می کنند) است. از وب سایت شرکت گرفته تا دارایی­ های آنلاین برندینگ کسب و کار مانند تبلیغات دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و… طیف عظیمی از دارایی ها و تاکتیک ها هستند که زیر چتردیجیتال مارکتینگ و بازاریابی قرار می ­گیرند.

بازاریابان دیجیتال حرفه ای به خوبی می ­دانند که هر دارایی یا تاکتیک چگونه و کدام یک از اهداف گسترده آنان را پوشش می دهند.

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی و مثالی از آنها

بهترین دیجیتال مارکتر ها یه تصویر واضح از چگونگی انجام هر کمپین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی برای اهداف کلیدی خود دارند و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود ،دیجیتال مارکتر ها میتوانند بوسیله ی کانال های در دسترس از کمپین بزرگتری حمایت کنند.

برای مثال:

یک بازاریاب محتوا (content marketer)
میتواند مجموعه ای از پست های وبلاگ را درست کند تا در ادامه کتاب الکترونیکی جدیدی را درست کند.

بازاریاب شبکه های اجتماعی (content marketer)
پس از انتشار پست ها در رسانه های اجتماعی به تبلبغ این پست ها کمک میکنند و شاید یک دیجیتال مارکتر با ساخت یک کمپین ایمیل با ارسال کتاب الکترونی به مشتریان باعث افزایش دانلود کتاب الکترونی
و منتشر شدن آن شود. ما در ادامه بیشتر در مورد دیجیتال مارکتر ها صحبت میکنیم در این بخش در مورد رایج ترین روش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی صحبت میکنیم.

بهینه سازی موتور های جستجو یا سئو (seo)

تمام فعالیت هایی که رای اینکه سایت(یا وبلاگ)شما در نتایج گوگل رتبه بالاتری قرار بگیرد.
و در نتیجه باعث افزایش ترافیک رایگان وبسایت شما میشود این عمل توسط  الگوریتم های هوش مصنوعی موتورهای جستجو انجام میشود.

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی 1

کاربرد دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در همه ی حوزه ها کاربرد دارد و هرکسب و کاری می تواند از برای معرفی محصول یا خدمت خود استفاده کند.

1) کسب و کار B2b

اگر کسب و کار شما در حوزه B2B فعالیت دارد، تمام روش های  دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی که استفاده می کنید، باید برای جذب مشتری آنلاین ( با هدف نهایی یافتن اشخاصی برای صحبت با فروشندگان ) باشد. بدین صورت  نقش استراتژی بازاریابی شما جذب مشتریان بالقوه ای  است که بیشترین احتمال تبدیل به مشتری را دارند، که این کار از طریق وب سایت و کانال های دیجیتالی صورت می گیرد.

۲ ) کسب و کارهای B2C :

اگر کسب و کار تان B2C  است و با توجه به قیمت محصولاتی که دارید، احتمالا  روش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی که استفاده می کنید برای جذب عام مردم به فروشگاه  آنلاین تان و قانع کردن آنها برای خرید از محصولاتتان بدون اینکه حتی با یک فروشند صحبتی شود.

بازدیدها: 15

دیدگاهتان را بنویسید

×