دیجیتال مارکتینگ دقیق چیست
هزینه طراحی گرافیکی هزینه طراحی طراحی گرافیکی قیمت طراحی گرافیکی هزینه طراحی موشن گرافیک

دیجیتال مارکتینگ دقیق چیست

دیجیتال مارکتینگ دقیق چیست؟

دیجیتال مارکتینگ دقیق یا همان بازاریابی اینترنتی در دنیای مجازی بسیار مهم است . بازاریابی اصلی‌ترین بخش هر کسب و کار بوده و تمامی شرکت‌ها برای جذب مشتری بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کنند. بازایابی به زبان ساده یعنی متقاعد کردن افراد معمولی به یک مشتری همیشگی. اما سوال اصلی اینجاست که برای بازایابی به چه ابزار و افرادی نیاز داریم؟ امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و ابداع روش‌های نوین بازاریابی، اینترنت و هوش مصنوعی تبدیل به منبع اصلی صاحبان کسب و کار برای تبلیغات و جذب مشتری شده است. بسیاری از موسسات تبلیغاتی مدرن تحت عنوان آژانس بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال ماکتینگ دقیق با ارائه خدمات نوین بازاریابی دیجیتال در وب، کاربران را تبدیل به مشتری می‌کنند.

دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال ) چیست ؟

می خواهم کمی از سخنان دیجیتال مارکتر های بزرگ صنعت دیجیتال مارکتینگ را برای شما بگویم.

یک دیجیتال مارکتر که به کامپیوتر و کدزنی مهارت دارد , مسلما ایده های بکر و ناب تری در سر دارد و می داند چگونه و از چه طریقی آن ها را عملی کند.

پس در نتیجه یک دیجیتال مارکتر نقش مهمی در دیجیتال مارکتینگ دارد. در زیر از سخنان یک دیجیتال مارکتر مه نام برای شما می نویسم.

دیجیتال مارکتر نیل پتل :

نیل پتل (Neil Patel) دیجیتال مارکتر معروف که به گفته مجله فوربز جزء ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، به سوال دیجیتال مارکتینگ  دقیق ( بازاریابی دیجیتال ) چیست این­گونه پاسخ می­‌دهد:

«دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال ) به هرگونه‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی انجام می‌­شود».

طبق این تعریف ، دیجیتال مارکتینگ دقیق مفهوم نسبتاً جدیدی از دید یک دیجیتال مارکتر نیست ، بلکه اولین دیجیتال مارکتینگ دقیق صورت گرفته در دنیا توسط دیجیتال مارکتر ها مربوط می‌­شود به بیش از ۱۰۰ سال پیش. رادیو سال ۱۹۸۶ اختراع شده است. ۱۰ سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آن­جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که بعد از پخش آن فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال )

دیجیتال مارکتینگ دقیق

نمونه های از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دقیق ( بازاریابی دیجیتال ) را در زیر برای شما معرفی کرده ایم. این موارد عبارتنداز:

بازاریابی  موتورهای جستجو (SEO) [وب دایرکتوری ، بازاریابی سنتی و خریداری شده]

 بهینه سازی  موتورهای جستجو (سئو)

   بازاریابی محتوا (Content Marketing)

  بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

 تبلیغات بنری (Banner Advertising)

 ایمیل مارکتینگ(Email Marketing)

 بازاریابی موبایل (Mobile Marketing)

 تبلیغات پیامکی (SMS Advertising)

بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

  بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Markreting)

مزایای دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال ) نسبت به دیگر روش ها چیست؟

دیجیتال مارکتینگ دقیق یا بازاریابی آنلاین ( بازاریابی دیجیتال ) نوع پیشرفته ای از بازاریابی و جذب مشتری است که با کمک گرفتن از ابزارهای دیجیتال پروسه جذب مشتری، فروش و وفادار سازی مشتری را برای دیجیتال مارکتر بسیار آسان می کند. در دیجیتال مارکتینگ دقیق ( بازاریابی دیجیتال ) هر آن چیز که از مشتریان مان نیاز داشته باشیم در اختیار ما دیجیتال مارکتر هاست. به طور کامل می توانیم رفتار آن ها را آنالیز کنیم و متوجه شویم که دقیقا آن ها چه می خواهند.

به عنوان مثال مرحله اول در دیجیتال مارکتینگ دقیق ( بازاریابی دیجیتال ) بررسی نیاز مشتریان هدف ماست. در این مرحله که با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود ما سعی می کنیم بفهمیم مشتریان ما دقیقا چه می خواهند. مثلا اگر ما یک فروشگاه اینترنتی موبایل داریم باید جست و جوی مشتریان مان در اینترنت را شناسایی کنیم. مثلا افراد زیادی به جای خرید گوشی موبایل عبارت “خرید گوشی سامسونگ گلکسی A50 سفید دو سیم کارت” را جست و جو می کنند. این دقیقا همان اطلاعاتی است که ما باید از آن ها باخبر باشیم. با استفاده از ابزارهای دیجیتال مربوط به آنالیز کلمات کلیدی می توانیم این اطلاعات را بدست آوریم و آن ها را دسته بندی کنیم.

این فقط یک مثال ساده از هدفمندی دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال ) یا بازاریابی آنلاین بود! به طور کلی دیجیتال مارکتینگ دقیق برای همه کسب و کارها هدفمند خواهد بود. حال اگر به این اطلاعات ارزشمند دسترسی پیدا کنیم می توانیم تبلیغات خود را بسیار هدفمندتر انجام دهیم. به عنوان مثال اگر بخواهیم محصولی از فروشگاه اینترنتی خود را بفروشیم می دانیم که دقیقا مشتریان چه چیزهایی جست و جو می کنند و ما هم می توانیم با تمرکز روی آن ها نیاز اصلی مشتریان را شناسایی کنیم و به بهترین نحو برطرف شان کنیم.

دیجیتال مارکتینگ دقیق

تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن

هرچند مفهوم کلی بازاریابی یکسان است، اما بدون شک تفاوت‌های بسیاری میان بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن وجود دارد که در ادامه تعدادی از این تفاوت‌ها را مطرح می‌کنیم:

    • مهمترین آن، یک طرفه بودن دیجیتال مارکتینگ آفلاین (بازاریابی سنتی ) است. در این نوع بازاریابی ارتباط با مشتری به حدقل می‌رسد. در صورتی که در بازاریابی آنلاین ( بازاریابی مدرن ) ، تمام مخاطبان (مشتریان) بدون محدودیت زمان و مکان می توانند با سازمان ارتباط برقرار کنند.
    • در دیجیتال مارکتینگ آنلاین ( بازاریابی مدرن ) به دلیل تبلیغ در دنیای دیجیتال و معرفی محصولات و خدمات به سایر نقاط، تعداد مشتریان نسبت به دیجیتال مارکتینگ آفلاین ( بازاریابی سنتی ) بسیار بیشتر و صرف هزینه بسیار کمتر است.
    • در بازاریابی مدرن با وجود شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک ، توییتر و… سرعت ارائه اطلاعات بسیار بالاست ، در حالی که بازاریابی آفلاین ( بازاریابی سنتی ) فاقد این امتیاز است.
    • با وجود سیستم‌های فناوری اطلاعات در نوع بازاریابی مدرن  دیجیتال مارکتینگ ، امکان شناخت مشتری و آگاهی از نیازها و انتظارات او نسبت به نوع آفلاین دیجیتال مارکیتینگ ( بازاریابی سنتی ) بیشتر فراهم است.
    • با وجود رسانه‌ها و ابزارهای موجود ، محتوای قابل ارائه به وسیله دیجیتال مارکتینگ آنلاین ( بازاریابی مدرن ) (عکس ، ویدئو ، متن ، صوت و…) بسیار گسترده‌تر از دیجیتال مارکتینگ آفلاین (بازاریابی سنتی ) است.
    • هدف در دیجیتال مارکتینگ آنلاین ( بازاریابی مدرن ) و سنتی از دو تغییر اساسی برخوردار است. بازاریابی مدرن ( بازاریابی دیجیتال ) متوجه مشتریان سود ده بازار هدف است ، درحالی‌که بازاریابی سنتی  بر تمامی مشتریان بازار هدف تکیه می‌‌کند. به عبارت دیگر در بازاریابی سنتی ، هدف سهم از بازار است، در صورتی که در دیجیتال مارکتینگ آنلاین ( بازاریابی مدرن ) ، سازمان به دنبال افزایش سهم خود از مشتریان فعلی است.
    • در دیجیتال مارکتینگ آفلاین ( بازاریابی سنتی ) نظرات گروهی از مشتریان حائز اهمیت است، اما در دیجیتال مارکتینگ آنلاین ( بازاریابی مدرن ) نظر تک تک مشتريان كسب و مورد ارزيابی قرارگرفته و در طراحي و ارائه خدمات و محصولات موردتوجه قرار می‌گیرد.

بازدیدها: 415

دیدگاهتان را بنویسید

×