دیجیتال مارکتینگ و بیزینس

دیجیتال مارکتینگ و بیزینس

دیجیتال مارکتینگ و بیزینس مارکتینگ نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و عمدتاً آنلاین از جمله تلفن‌های همراه و دیگر دیوایس های نمایش مثل کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر توسط دیجیتال مارکتر انجام می‌شود.

در دنیایی که روز به روز به سمت مجازی شدن پیش می رود هر کسب و کاری لازم است حضور فعالی در فضای مجازی داشته و استراتژی مارکتینگ و بیزینس مارکتینگ مناسبی برای دیجیتال مارکتینک و فعالیت بیزنسی بهتر داشته باشد.

دیجیتال مارکتینگ و بیزینس و اصول استراتژی مارکتینگ در آنها

مطمئنا در حال حاضر و با شیوع بیماری جدید شاهد افزایش رکود در بازارهای امروزی شده اید. امری که توانست در این وضعیت به رشد بازارهای دیجیتالی و دیجیتال مارکتر کمک کند، بحث به کارگیری صحیح اصول دیجیتال مارکتینگ و بیزینس فروش کمپانی ‌ها و کسب و کار های مختلف بود.

در حقیقت افرادی که فروش خود را در این رکود افزایش دادند ( دیجیتال مارکتر )، آنهایی بودند که توانستند تک تک اجزای دیجیتال مارکتینگ را بشناسند و در یک یا چند مورد از آن‌ها مطابق اهداف و استراتژی ‌مارکتینگ رقابتی خود سرمایه گذاری کنند و به دنبال خدمت رسانی ویژه به مردم باشند.

بهتر است بدانید که آگاهی به اصول دیجیتال مارکتینگ و بیزینس مارکتینگ به دیجیتال مارکتر ها کمک می‌کند تا استراتژی مارکتینگ خود را قدم به قدم برنامه ریزی کنند و بتوانند مسائل رقابت، افزایش فروش، درآمدزایی، تبلیغات، جلب اعتماد مشتریان، وفادار ساختن خریداران

و بسیاری امور دیگر را با بهره گیری از اجزای مارکتینگ مرتفع سازند و در این آشفته بازار به برندی تبدیل شوند که در روستاهای دور نیز شناخته شده و مورد احترام باشند.

آیا دیجیتال مارکتر می تواند  در همه کسب و کارها چه B2B و چه B2C فعال بلاشد؟

دیجیتال مارکتینگ و بیزینس مارکتینگ در همه کسب و کارها و  و شرکت های  موجود در هر صنعتی کاربرد دارد. صرف نظر از اینکه شرکت شما چه چیزی می ­فروشد می تواند از دیجیتال مارکتینگ در ایجاد buyer persona ها و شناخت نیازهای مخاطبان و همچنین ایجاد محتوای ارزشمند آنلاین استفاده کند.

اگرچه این بدین معنا نیست که همه کسب و کارها باید استراتژی بازریابی آنلاین مشابهی را دنبال کنند.

استراتژی مارکتینگ شرکت های B2B

اگر شرکت شما در حوزه B2B فعالیت دارد، تلاش های بازاریابی دیجیتالی و استراتژِی مارکتینگ شما احتمالا باید حول جذب مشتری آنلاین (با هدف نهایی یافتن اشخاصی برای صحبت با فروشندگان) باشد.

به همین دلیل نقش استراتژی بازاریابی شرکت شما جذب مشتریان بالقوه­ ای برای فروشندگان است که بیشترین احتمال تبدیل به مشتری را دارند، که این کار از طریق وب سایت و کانال های دیجیتالی پشتیبان آن صورت می­ گیرد.

علاوه بر وب سایت شاید بد نباشد به کانال های کسب و کار محور مانند LinkedIn نیز روی بیاورید چرا که جایی است که جامعه هدف مورد نظرتان در آن وقت خود را سپری می کنند.

استراتژی مارکتینگ شرکت های B2C

اگر شرکت شما در زمینه B2C فعال است با توجه به قیمت محصولاتتان به احتمال زیاد هدفتان از فعالیت های دیجیتال مارکتینگ و بیزینس و جذب مردم به وب سایت و وادار کردن آنها به خرید حتی بدون نیاز به صحبت با یک فروشنده خواهد بود.

به همین دلیل به عنوان یک دیجیتال مارکتر  در تعیین استراتژی مارکتینگ شاید کمتر بتوانید به مفهوم سنتی مشتری بالقوه بپردازید و باید بر روی ایجاد فرایند خرید سریع، از زمانی که شخصی وارد سایت شرکت شما می ­شود

تا هنگامی که خرید انجام می­ دهد، تمرکز نمایید.

این اغلب بدان معناست که ویژگی های محصولتان در محتوا در جایگاه بالاتری در قیف بازاریابی نسبت به کسب و کارهای B2B قرار دارد و احتمالا باید از فراخوان برای اقدام   (CTAs)  قدرتمندتری استفاده نمایید.

برای شرکت های B2C کانال هایی مانند اینستاگرام (Instagram) و پینترست  (Pinterest) اغلب ارزشمندتر از پلتفرم های مبتنی بر بیزینس مانند لینکدین  (LinkedIn ) است.

دیجیتال مارکتینگ و بیزینس دیجیتال مارکتر استراتژی مارکتینگ

یک بیزینس چطور دیجیتال مارکتینگ را تعریف می کند؟

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از تاکتیک ها و کانال های متعدد برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان جایی که بیشتر زمان خود را می گذرانند، یعنی فضای آنلاین تعریف می شود.

از خود وب سایت گرفته تا دارایی های آنلاین یک برند؛ تبلیغات دیجیتال، ایمیل مارکتینگ، بروشورهای آنلاین و موارد دیگر تاکتیک های متعدد و متنوعی هستند که زیر چتر دیجیتال مارکتینگ و بیزینس مارکتینگ قرار می گیرند و باید توسط دیجیتال مارکتر در استراتژی مارکتینگ به آنها پرداخته شود.

یک  دیجیتال مارکتر خوب  از تاکتیک ها و کانال های متعدد در استراتژی مارکتینگ خود برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان استفاده می کند.

بهترین دیجیتال مارکتر ها یک تصویر واضح از نحوه حمایت هر کمپین برای رسیدن به اهداف خود دارند. با توجه به اهداف استراتژی مارکتینگ آن ها، دیجیتال مارکتر ها می توانند یک کمپین بزرگتر را از طریق کانال های رایگان یا پرداختی که در اختیار دارند حمایت کنند.

به عنوان مثال یک دیجیتال مارکتر محتوا، می تواند یک سری پست بلاگ برای ایجاد سرنخ از یک کتاب الکترونیکی جدید که بیزینس آن ها اخیراً ایجاد کرده است استفاده کند.

دیجیتال مارکتر در استراتژی مارکتینگ خود با بازاریابی شبکه های اجتماعی این بیزینس می تواند در معرفی این پست های بلاگ از طریق پست های ارگانیک و پرداختی در اکانت های شبکه های اجتماعی این بیزینس کمک کند.

بازاریابی ایمیلی این بیزینس نیز شاید یک کمپین ایمیلی برای فرستادن اطلاعات بیشتر در مورد بیزینس برای کسانی که کتاب را دانلود کرده اند راه اندازی کند.

آیا دیجیتال مارکتینگ برای تمامی بیزینس ها جوابگو میباشد؟

دیجیتال مارکتینگ می تواند برای هر بیزینس در هر صنعتی جواب دهد. بدون توجه به چیزی که شرکت شما می فروشد، دیجیتال مارکتینگ و بیزینس  همچنان شامل ایجاد پرسوناهای خریدار شما برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای با ارزش آنلاین با توجه به این نیازها می شود.

اگرچه این بدین معنی نیست که تمامی بیزینس ها باید یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ و بیزینس مارکتینگ را به شیوه های مشابه یکدیگر پیاده سازی کنند.

 

بازدیدها: 63

دیدگاهتان را بنویسید

×