cropped-cropped-vira-logo-e1668261057882.png

شرکت دانش بنیان ویرا سگال کارو

فعال در حوزه ی هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ

همین حالا برای تولید محتوا تماس بگیرید 021 88809098 021 88809098

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یکی از فرآیند هایی است که در بازاریابی محتوا صورت می پذیرد و می توان کفت که اساسی ترین مرحله آن می باشد.

بازاریابی مبتنی بر محتوا برای هر کسب‌وکاری که بتواند محتوای مفید و با کیفیت تولید کند ضروری است.

تولید و بازاریابی محتوا مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آنها موارد زیر است:

  • می‌توانید از خود محتوا کسب درآمد کنید.
  • برای محصول یا خدمات شما مشتری می‌آورد.
  • یک روش کم هزینه است.
  • کمک به ایجاد شهرت، اعتماد و اعتبار می‌کند.
  • نتایج و عملکرد آن به راحتی قابل تحلیل است.
  • در وفادارسازی مشتریان تاثیرگذار است.

هر کسب‌وکاری می‌تواند از روش محتوا کمک بگیرد اما فعالیت در همه کانال‌ها و بسترها ضروری نیست.

بعضی وقت‌ها یک پیج اینستاگرام تمام مزیت‌های گفته شده را تامین می‌کند و بعضی وقت‌ها همزمان باید وبسایتی پر از مقاله داشت، کتاب نوشت، در شبکه‌های اجتماعی فعال بود، پادکست ساخت و کلیپ تولید کرد.

چرا باید تولید محتوا داشته باشیم

تولید محتوا امروزه در بازار رقابتی دنیای دیجیتال بسیار اهمیت دارد. تولید محتوا در پلتفرم های مختلف می تواند با سایر انوع آن تفاوت داشته باشد برای مثال شما در یک وب سایت می توانید از همه انواع تولید محتوا شامل تولید محتوای متنی، تولید محتوای تصویری و ویدئویی استفاده کنید. در پلتفرم های دیگر نظیر اینستاگرام تولید محتوای متصویری و ویدئویی طرفداران بیشتری دارد و در برخی از پلتفرم ها تولیدات صوتی بیشترین بازخورد را دارد. بنابراین باید نوع محتوای خود را با توجه به پلتفرمی که می خواهید در آن فعالیت انجام دهید انتخاب کنید. 

اما چرا تولید محتوا اهمیت دارد؟ تولید محتوا راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان شما است. با کمک تولید محتوا می توانید فروش مستقیم و یا غیر مستقیم داشته باشید. اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و از چه نوع محتوایی لذت می رند روند تحقیق برای تولید محتوای شما را شکل می دهند و در آخر شما باید محتوایی را تولید کنید که برای مخاطبان شما ارزشمند باشد و از استفاده از آن محتوا لذت ببرند.

تولید محتوا تولید محتوا صوتی تولید محتوا تصویری انواع تولید محتوا

سفارش انواع تولید محتوا

در بازاریابی محتوا دستمان کاملا باز است تا از انواع محتوا (قالب‌های ارائه محتوا) استفاده کنیم. انتخاب نوع محتوا (Content Type) به بستر انتشار محتوا، پرسونای موردنظر، خلاقیت کارشناس تولید محتوا و نوع محصول و خدمات هم بستگی دارد.
جیمی، متخصص بازاریابی محتوا در Animalz (آژانس بازاریابی محتوا) نکته جالبی را عنوان کرده. او می‌گوید به جای پرسیدن سوال «خواننده موردنظر من کیست؟»، از خودمان بپرسیم که «خواننده مطلب من در چه سطحی فکر می‌کند و ترجیح می‌دهد مطلبش در چه قالب محتوایی باشد؟»

  • پست‌های متنی وبلاگ

شناخته‌شده‌ترین نوع محتوا در دنیا، پست متنی است. پست‌های متنی در وبلاگ به صورت کلی در دو دسته‌ی کوتاه و بلند نوشته می‌شوند. خیلی‌ها فکر می‌کنند کاربران اینترنتی دنبال خواندن متن‌های طولانی و بلندبالا نیستند، اتفاقا عکس این تفکر صادق است. اگر خواننده بداند که مطلبی با وجود طولانی بودنش، ارزشمند و به درد بخور است و نیازهایش را رفع می‌کند، تا آخرین جمله مطلب را دنبال می‌کند. بنابراین محتواهای long-form نتیجه‌ی خیلی بهتری برای صاحب سایت خواهند داشت.

سوال اصلی این است که موضوعات محتواهای طولانی باید چه باشند؟ معمولا استراتژیست‌های محتوا از محتواهای طولانی برای نوشتن آموزش‌های گام به گام (راهنما) یا نقد و بررسی محصولات و خدمات استفاده می‌کنند. محتواهای long-form به افزایش رتبه سایت و سئو سایت کمک زیادی می‌کنند و سئوکارها هم حساب ویژه‌ای روی این نوع محتوا باز کرده‌اند.

  • ویدئو

ویدئو در تولید محتوا و بازاریابی محتوا نقش فوق‌العاده پر رنگی دارد. از اینستاگرام گرفته تا لینکدین و توئیتر؛ همه برای افزایش مشارکت (Engagement) از ویدئو استفاده می‌کنند. ویدئو اگر به درستی ساخته و ارائه شود، بهترین راه برای افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness)، تبدیل بازدیدکننده و بیننده به مشتری و درگیر کردن مخاطب است. وبسایت Hubspot در تازه‌ترین بررسی‌هایش به این نتیجه رسیده که ویدئو در صفحه فرود (Landing Page) تا 80 درصد نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.

  • کتاب‌های الکترونیکی (Ebooks)

نوع دیگری از محتواهای طولانی که معمولا در قالب PDF تولید می‌شوند، کتاب‌های الکترونیکی هستند. هدف از تولید ebooks، آشنایی خوانندگان و مشتریان بالقوه با حوزه تخصصی هر کسب و کاری است. مثلا ما با انتشار کتاب الکترونیکی کور وب وایتال (Core Web Vitals) به صورت رایگان، به مخاطبانمان نشان دادیم که با دانش روز سئو جلو می‌رویم و چیزی را از قلم نمی‌اندازیم. معمولا وبسایت‌ها و وبلاگ‌های آموزشی در ازای دریافت ایمیل خوانندگان و بازدیدکنندگان صفحه، کتاب‌های الکترونیکی را در اختیارشان قرار می‌دهند. از این طریق، lead هم بدست می‌آورند که برای برنامه‌ریزی ایمیل مارکتینگ هم کارایی دارد.

پادکست (Podcast)

پادکست در دنیای این روزهای ما به شدت طرفدار دارد. پادکست‌ها را بیشتر کسانی گوش می‌دهند که وقت خواندن ندارند یا دوست دارند همیشه و در هر حالی اطلاعاتی به مغزشان مخابره کنند. البته از حق هم نگذریم، سازندگان پادکست به خصوص پادکسترهای ایرانی به خوبی متوجه شدند که مخاطبان فارسی‌زبان دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند.
با تولید پادکست جذاب و مورد پسند جامعه مخاطب یا پرسونا، مطمئن باشید که تمامی حرف‌های‌تان شنیده خواهد شد. وبسایت activecampaign در مقاله‌ای که درباره تاثیر پادکست‌ها نوشته، عنوان کرده که شنوندگان پادکست به بیش از 80% محتوای آن گوش می‌دهند. این یعنی فرصتی عالی برای تحت تاثیر قرار دادن جامعه هدف.

به خاطر همین است که خیلی از کسب و کارها برای معرفی برندشان یا افزایش آگاهی (Brand Awareness) سراغ اسپانسری برنامه‌های پادکست می‌روند.

 

برای مشاوره و تولید محتوا

همیــن الان تمــاس بگیـرید

شغل تولید محتوا چیست؟

شغل تولید محتوا در سال‌های اخیر آنقدر متقاضی پیدا کرده است که خیلی افراد آن را به عنوان شغل اصلی انتخاب می‌کنند و برای بعضی هم شغل دوم است. موضوعات و کارهای محتوا زیاد است و هرکس با هر علاقه‌ای می‌تواند در یکی از حوزه‌های آن کسب درآمد کند. خیلی هم سخت نیست؛ می‌توانید یک فریلنسر دورکار باشید یا یک کارمند حضوری در شرکت‌های بزرگ. فقط باید مهارت‌های اولیه را که در ادامه توضیح دادیم یاد بگیرید.

کارشناس تولید محتوا می‌تواند برای وبسایت‌ها مقاله بنویسد، برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام پست بسازد و منتشر کند یا ویدیو کلیپ، پادکست، ایبوک و … تولید کند. در مقاله «ساخت کتاب الکترونیکی» می‌توانید مراحل ساخت ایبوک را یاد بگیرید

امروزه شغل کارشناس تولید محتوا یک شغل نسبتاً تخصصی شده است. یعنی یک نفر نمی‌تواند ده‌ها کار مختلف انجام دهد. بدون دانش و تجربه هم هرکسی نمی‌تواند یک شبه کارشناس تولید محتوا شود.

تولید محتوا تولید محتوا صوتی تولید محتوا تصویری انواع تولید محتوا

بهترین تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری

برای یافتن بهترین نوع تولید محتوا باید ابتدا مخاطبین خود را به خوبی بشناسید. شناخت مخاطب موجب می شود تا بتوانید بهترین نوع محتوا را برای خود درنظر بگیرید. اگر مخاطب شما کودکان باشند قطعاً تولید محتوای متنی آخرین گزینه خواهد بود و تولید انیمیشن و موارد مشابه مانند کارتون گزینه مناسبتری هستند. به همین شیوه شما با شناخت دقیق مخاطبان می توانید محتوایی را تولد کنید که بهترین بازخورد را به شما بدهد.

برای تولید محتوا تماس بگیرید 021 88809098 021 88809098

تولید محتوا در اینستاگرام

می توان گفت که تولید محتوا در اینستاگرام یکی از مهمترین انواع تولید محتوا است که در حال حاضر در فضای مجازی صورت می پذیرد.   همانطور که می دانید اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر تصویر و ویدئو است اگر چه در آن، شما می توانید از متن هم استفاده کنید اما تمرکز اصلی در این شبکه اجتماعی بر روی محتوای بصری است. 

 

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.