آرم طراحی گرافیکی طراحی اپلیکیشن اپ طراحی وب سایت وبسایت تولید محتوا

تولید محتوا عبارتی است که به تازگی بسیار بر سر زبان ها افتاده و تعداد زیادی از مردم دنیا به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این پدیده درآمد کسب می کنند امـــا تولید محتوا در واقع یعنی چه؟ همانطور که از نام این اصطلاح مشخص است این یک فرایند توسعه و ایجاد ارزش های بصری یا نوشتاری است ، مانند فیلم ها ، کتابهای الکترونیکـــی ، پست های وبلاگ ، مقاله سفید (گزارشی مفصل  یا راهنمایی در مورد یک موضوع خاص و مشکلات پیرامون آن) و یا اینفوگرافیک ها.  این اصطلاح ممکن است به طور گسترده ای شامل همه ی موارد بشود ، اما واقعیت این است که جزئیات این کار بسته به نوع محتوا متفاوت است. پس با توجه به نوع کسب و کار شما و بستری که در آن می خواهید محتوا ایجاد کنید نیاز های متفاوتی را نیز خواهید داشت. باید دقت به عمل بیاورید که این محتوا در واقع راه ارتباطی و اولین عامل جذب مخاطب و مشتری های بالقوه شما می باشد . در این فرایند  باید مطمئن باشید که محتوای شما عملی است و مخاطب را مجاب می کند که شما را دنبال کند و زمانی را به مطلب شما اختصـــاص دهد برای اینـــکه یک محتوا خوب تولید کنید باید مطالعه داشته باشید و تا حد ممکن با موتود روز آشنا باشید. باید دقت داشته باشید که حتما با دیگران همفکری کنید همیشه چند ایده و فکر بهتر نتیجه می گیرند. باید زمان خود را صرف تولید محتوا جدید کنید نه اینکه آنرا صرفا کپی یا ترجمه کنید. باید همیشه فرضیات اساسی را زیر سوال ببرید و در نظر داشته باشید که ایده ها و طرز تفکر های مخالف را نیز هم حساب کنید.  می توانید داستان پردازی کنید و یا با دیگران برای تولید مطالب خوب، مصاحبه کنید.

ویرا سگال کارو

تولید محتوا هنری است که از دیرباز در جوامع انسانی حضور داشته حتی قبل از اختراع شدن خط انسان ها با داستان سرایی به طرزی تولید محتوا انجام می دادند بعده ها با پیدایش خط این محتوا ها ثبت شدند و بر روی انواعی از لوح ها حک می شدند. هرچه که این روند پیش می رفت به دسته بندی های محتوا هم افزوده می شد. البته این محتوا ها با زبان های ابتدایی و مختلفی بود و بنا به کم بودن سواد در بین مردم خیلی از این محتوا ها از بین رفته اند اما با پیشرفت تکنولوژی و آمدن نوشت افزار ها، دستگاه های چاپ و پرینتر ها تمامی این فرایند را دستخوش تغییراتی کردند. ابتدا از ایسن تولید محتوا برای درج داستان ها موارد و دستاورد های علمی، ومدارک و دستورات حکومتی استفاده می شد. هر چه سطح اطلاع و سواد جوامع پیشرفت کرد این موارد استفاده گسترده تر و در دسترس عموم قرار گرفت. با توان نوشتن و ابراز افکار هم به تعداد محتوا ها اضافه شد و هم نویسندگان و تولید کنندگان محتوا جمعیت بیشتری پیدا کردند. البته تا دهه 90 میلادی تغییرات بسیار رئند کندی داشتند اما با ورود کامپیوتر ها و شبکه جهانی وب تولید محتوا شکل تازه ای گرفت و بسیاری اغز افراد در این زمینه شاغل شدند. خدمات نوشتن محتوا که هم به اسم خدمات نوشتن مطالب آنلاین و خدمات بازاریابی محتوا شناخته می شود در این دوره بود که شکل گرفت. افزایش نمایی این دسته از مشاغل در گرو تولید محتوای آنلاین بود. نوشتن محتوا با هدف ارائه “گفتار” به یک وب سایت ، خلاصه آنچه در وب سایت است و توضیح آنچه سایت برای مشتریان بالقوه ارائه می دهد ، صورت می پذیرد.  پذیرش شبکه جهانی وب در اوایل دهه 1990 در سراسر جهان گسترش یافت. با استفاده از وب سایت ، این امکان فراهم شد تا مشاغل خود را از طریق یک وب سایت به نمایش بگذارند ، و این امکان را به بازدید کنندگان می دهد تا اطلاعات مربوطه را بدست آورند و با مارک ها و اطلاعات مورد علاقه خود را جستجو کنند. هدف آنها طبقه بندی اطلاعات موجود در اینترنت و ارائه آن به افرادی بود که در جستجوی آن بودند. این اطلاعات ، که به عنوان محتوای وب شناخته می شود ، در سالهای بعد پایه ای برای وب مدرن شد و در نهایت تقاضای موتورهای جستجو برای اطلاعات معتبر وبه خوبی سازمان یافتگی خوب و معتبر منجر به توسعه خدمات نوشتن مطالب تجاری شد و دری جدید در دنیای کسب و کار های دیجیتال باز شد. ن بیست و یکم خدمات نوشتن محتوا را به چند بخش متمایز می کند. چنین طبقه بندی از یک رویکرد متنوع در ارائه اطلاعات در کنسرسیوم شبکه جهانی وب ناشی می شود. امروزه ، افراد علاوه بر استفاده از آن برای اهداف توصیفی تجاری ، نوشتن را به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با مخاطبان جهانی خود در نظر گرفته اند. امروزه زمینه های مختلف تولید محتوا شامل زیر مجموعه های زیادی می شود که به چند مورد از انها اشاره می کنیم.

 مقاله – متن توصیفی که توسط شرکتها و سازمانها برای روشن کردن کاربران در یک موضوع خاص استفاده می شود. طبیعت  این مدل از محتوا ها بسیار آموزنده و مفصل است.

وبلاگ – یک ژورنال شخصی که توسط یک فرد یا سازمان نگهداری می شود و باید در صورت لزوم به روز رسانی شود. وبلاگ ها با خوانندگان آن لحن تعاملی دارند.

اطلاعیه مطبوعاتی – یک خبر کوتاه از مدیر روابط عمومی سازمان که حاوی حقایق اخیر ، آمار فروش ، حاشیه سود ، خدمات جدید ، انتشار محصولات و غیره است که توسط مقامات اعلام شده می شود.

محتوای وب – محتوای بصری توصیفی و تعاملی موجود در صفحات وب هر وب سایت، که خدمات و امکانات ارائه شده توسط یک سرمایه گذاری را برجسته می کند.

محتوای SEO مطالب بهینه شده موتور جستجو است به گونه ای که می تواند در صفحات نتیجه موتور جستجو در برخی از نمایش جستجو ها با توجه به اعتبار و کلمه کیلیدی جستجو شوند.

تحقیق و نوشتن گزارش – این نوع مطالب برای نوشتن به تحقیق و تحلیلی قوی نیاز دارد.

کپی رایت کپی رایت نوشتن متن به منظور تبلیغ یا سایر شکل های بازاریابی است. این محصول که کپی نامیده می شود ، محتویاتی نوشته شده است که هدف آن افزایش آگاهی از برند است و درنهایت شخص یا گروه را ترغیب به انجام یک عمل خاص یا خرید محصول خاصی می کند.

محتوای رسانه های اجتماعی – این نوع محتوا باید طبیعتا جذاب ، گیرا  و همه گیر باشد. این مدل از محتوا مورد استفاده برای بهینه سازی رسانه های اجتماعی و بازاریابی رسانه های اجتماعی می باشد.

نوشتن کسب و کاری یا بیزینسی- این مدل از محتوا شامل پیشنهادات فروش ، یادداشت ها ، ایمیل های رسمی ، نوشتن کتابچه راهنمای کاربر و شکل دیگری از نوشتن است که توسط سازمان ها در ارتباطات B2B (کسب و کار با کسب و کار) یا B2C (کسب و کار با مصرف کننده) استفاده می شود.

صفحه فرود یا Landing Page – صفحاتی که تبلیغات موتور جستجوی شما مانند Google و بینگ در آن است. تبلیغات سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، لینکدین و غیره نیز در صفحه فرود مشاهده می شود. Landing نوشتن محتوای صفحه نقش مهمی در تولید مخاطب دارد. از طریق صفحه فرود ، مزایای دریافت خدمات از شما را به مخاطبان نشان دهید.

کپی بازاریابی مستقیم – اینها قطعاتی از محتوا هستند که مستقیماً با مخاطبان مشاغل صحبت می کنند. به عنوان مثال می توان به خبرنامه ها ، ایمیل ها و قیف های بازاریابی اشاره داشت.

بازدیدها: 1639