cropped-cropped-vira-logo-e1668261057882.png

شرکت دانش بنیان ویرا سگال کارو

فعال در حوزه ی هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ

همین حالا برای برندینگ تماس بگیرید 021 88809098 021 88809098

برندینگ چیست؟

برندینگ فرایند تحقیق، توسعه و به‌کارگیری یک ویژگی مشخص یا مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برای سازمان است، به‌نحوی که مصرف‌کنندگان بتوانند برند شما را به محصولات یا خدماتتان ربط دهند.

برندینگ بخش مهمی از استراتژی بازاریابی است، زیرا برندی که خوب بنا نهاده شده‌، بیان‌گر ثبات است و اعتماد مشتری را جلب می‌کند. برندینگ یک فرایند تکراری و مستمر است و نیازمند لمس قلب مشتریان و کسب‌و‌کارتان است.

مراحل برند سازی چیست؟

۱. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

برندینگ به آگاهی، شناخت، اعتماد و درآمد منجر می‌شود. درمورد این موارد صحبت کردیم، اما بیایید یک قدم به عقب برداریم و منبع آن‌ها را بشناسیم: مصرف‌کنندگان، و نه هر مصرف‌کننده‌ای، بلکه مخاطبان و مشتریان هدف شما.

اگر برند شما با مخاطبانتان سازگار نباشد، به آگاهی، شناخت، اعتماد و درآمد منتهی نمی‌شود؛ اینجاست که تحقیقات بازار هدف وارد می‌شود.

قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید باید نتیجه بگیرید که برندینگ شما خطاب به چه افرادی سخن می‌گوید، محصول شما به چه کسانی خدمت می‌کند، مشتری ایدئال شما کیست و اصلا چرا کسب‌و‌کارتان را راه انداخته‌اید.

چیزهایی که درباره بازار هدف و پرسونای خریداران خود یاد می‌گیرید در آینده بر تصمیمات برندینگ شما تأثیر می‌گذارد، پس این مرحله را در اولویت قرار دهید.

۲. بیانیه مأموریت خود را تعیین کنید

بیاید به موردی که در بخش قبل پرسیدیم برگردیم: «چرا کسب‌و‌کار خود را شروع کردید؟» پاسخ به این سؤال به شما کمک می‌کند تا بیانیه مأموریت خود را بسازید که هدف و علاقه شما را به‌عنوان یک سازمان مشخص می‌کند.

قبل از اینکه برندی را خلق کنید که مخاطبانتان آن را بشناسند، برای آن ارزش قائل شوند و به آن اعتماد کنند، باید قابلیت ارائه هدفتان را داشته باشید؛ بعد از آن است که هر بخش از برندتان (لوگو، عبارت تبلیغاتی، تصویر، صدا و شخصیت) می‌تواند آن مأموریت و چشم انداز را منعکس کند.

با تعریف کردن مأموریت، ارزش‌ها و شخصیت خود به عنوان یک برند، بدانید که چه کسی هستید و این موارد را در تمام برخوردهایتان با مشتریان ثابت نگه دارید. مشخص کردن آن‌چه می‌خواهید به دست آورید، چرایی آن و این‌که چگونه پیامتان را به مشتریان انتقال خواهید داد، همگی از اجزای کلیدی برندینگ هستند.

بیانیه مأموریت شما سنگ بنای بیانیه برندتان است که شامل چرایی وجود سازمانتان و توجه افراد به برند شماست.

۳. ارزش‌ها، ویژگی‌ها و مزایای خود در برندینگ را تعریف کنید

احتمالا کسب‌و‌کارهای فراوانی در صنعت و حوزه شما فعالیت می‌کنند. تمرکز بر رقابت ساده است (و زمان و مکان دیگری برای تحلیل رقابتی وجود دارد)، اما در این مرحله باید بر خودتان تمرکز کنید.

کسب‌و‌کار شما چه چیزی دارد که دیگران نمی‌توانند آن را تقلید کنند (حداقل قانونی)؟ پاسخ «برند» شماست.

به همین علت، باید مطمئن شوید که برندتان از عناصری که منحصر به شماست (ارزش‌ها، مزایا و خصوصیاتی که برند شما را منحصر‌به‌فرد می‌کند) تشکیل شده است و فقط از آن‌ها الهام می‌گیرد.

زمانی را به تهیه لیستی از خصوصیاتی که کسب‌و‌کار شما را از دیگران متمایز می‌کند، اختصاص دهید. منظور ما ویژگی‌های محصول مثل ظاهر، اجزاء یا قابلیت‌های آن نیست، بلکه نحوه‌ای است که محصول یا خدمت پیشنهادی شما زندگی افراد را بهبود می‌دهد و در موفقیت آن‌ها مشارکت می‌کند.

برندینگ و مشاوره برندسازی انواع برندسازی برند سازی شرکتی برند سازی شخصی برند سازی محصول

سفارش انواع تولید محتوا

۴. منابع بصری خود را ایجاد کنید

در این مرحله باید مخاطب هدف خود، بیانیه مأموریت و ویژگی‌های خاص کسب‌و‌کار خود را درک کرده باشید. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید، می‌توانید به مرحله هیجان‌انگیزتر برندسازی، یعنی طراحی بصری، بپردازید. منظور ما لوگو، پالت رنگی، فونت، طراحی آیکون و مؤلفه‌های بصری دیگر است.

هنگام خلق چنین عناصری، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های برند یا راهنمای سبک برند را تدوین کنید تا بر ترکیب و استفاده از منابع بصری خود نظارت داشته باشید. این کار تضمین می‌کند که افراد از برندینگ جدید شما به نحو صحیح و هماهنگی استفاده می‌کنند.

طراحی لوگو و رنگ‌های شما جلوه‌ی بصری و نماد ارزش‌های کمپانی شما هستند. لوگو به عنوان چهره‌ی کمپانی و از اولین روش‌هایی است که مصرف‌کنندگان برای شناسایی برندتان از آن‌ها استفاده می‌کنند. لوگوی شما باید منحصربه‌فرد باشد، قابلیت شناسایی سریع داشته‌ و درک‌شدنی باشد.

لوگوی خود را با دقت انتخاب کنید تا تمام مخاطبان هدفتان را در بر بگیرید و پایه‌ی اعتماد را برای مشتریانتان پی‌ریزی کنید.

نکته: طراحی می‌تواند به‌اندازه‌ای که هیجان‌انگیز است ترسناک باشد. سعی کنید تا فردی با رفتار حرفه ای را برای کارهای طراحی لوگو و هویت خود استخدام کنید یا از تمپلیت‌های طراحی استفاده کنید.

۵. موضع برند خود را مشخص کنید

موضع برند یعنی شما برای متمایز شدن از رقیبان چه برنامه‌ای دارید. این چیزی است که شما را در آن‌چه می‌توانید به مشتریان ارائه کنید، منحصربه‌فرد می‌کند. داشتن یک ایده‌ی موضع‌گیری واضح و بر پایه‌ی ارزش، در بازار برایتان اعتبار و قدرت به ارمغان می‌آورد و متمایزتان می‌کند.

برای برندینگ و مشاوره برند سازی

همیــــــــن الان تمـــــــــاس بگیـــــــــرید

شغل تولید محتوا چیست؟

شغل تولید محتوا در سال‌های اخیر آنقدر متقاضی پیدا کرده است که خیلی افراد آن را به عنوان شغل اصلی انتخاب می‌کنند و برای بعضی هم شغل دوم است. موضوعات و کارهای محتوا زیاد است و هرکس با هر علاقه‌ای می‌تواند در یکی از حوزه‌های آن کسب درآمد کند. خیلی هم سخت نیست؛ می‌توانید یک فریلنسر دورکار باشید یا یک کارمند حضوری در شرکت‌های بزرگ. فقط باید مهارت‌های اولیه را که در ادامه توضیح دادیم یاد بگیرید.

کارشناس تولید محتوا می‌تواند برای وبسایت‌ها مقاله بنویسد، برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام پست بسازد و منتشر کند یا ویدیو کلیپ، پادکست، ایبوک و … تولید کند. در مقاله «ساخت کتاب الکترونیکی» می‌توانید مراحل ساخت ایبوک را یاد بگیرید

امروزه شغل کارشناس تولید محتوا یک شغل نسبتاً تخصصی شده است. یعنی یک نفر نمی‌تواند ده‌ها کار مختلف انجام دهد. بدون دانش و تجربه هم هرکسی نمی‌تواند یک شبه کارشناس تولید محتوا شود.

برندینگ و مشاوره برندسازی انواع برندسازی برند سازی شرکتی برند سازی شخصی برند سازی محصول

اهمیت برندینگ

می‌خواهید بدانید چرا برندینگ مهم است؟ دلایل بسیاری دارد. برند شما یکی از مهم‌ترین دارایی‌هایتان است. برند به تجارتتان هویت می‌بخشد، کاری می‌کند در ذهن مردم بماند، مصرف‌کننده‌ها را به خرید مجدد تشویق می‌کند، بازاریابی و تبلیغات را پشتیبانی می‌کند و کاری می‌کند کارمندانتان حس غرور داشته باشند.

 

برندینگ یکی از فاکتورهای تصمیم‌گیری خرید مصرف‌کننده‌ها است. بر اساس نظرسنجی‌ای بین المللی که در سال 2015 انجام شد، حدود 60% خریداران از برندهایی خرید می‌کنند که آن‌ها را می‌شناسند و 21% آن‌ها محصولی را می‌خرند، فقط به خاطر اینکه برند محصول را دوست دارند. 

 

برندینگ به کسب‌وکارتان هویت می‌دهد؛ و این هویت دامنه‌ای گسترده‌تر از محصول و خدماتی که ارائه می‌دهید را شامل می‌شود. برندینگ چیزی در اختیار مشتری قرار می‌دهد که با آن ارتباط برقرار کند.

 

برندیگ سبب می‌شود در ذهن همگان بمانید؛ مثل چهره‌ی شرکتتان عمل می‌کند و سبب می‌شود که مصرف‌کننده‌ها همه جا پیدایتان کنند (مخصوصا در قفسه‌های شلوغ فروشگاه‌ها، بین یک عالمه جنس مشابه و رنگارنگ دیگر).

 

برندینگ بازاریابی و تبلیغات را پشتیبانی می‌کند؛ کمک می‌کند تبلیغات مؤثر در فروش داشته باشید، شناخته شوید و روی زندگی مردم تأثیر بگذارید.

 

برندینگ به کارمندانتان حس غرور می‌دهد. وقتی کسب‌وکارتان را برندسازی کنید، نه تنها هویتی برای آن ایجاد کرده‌اید، بلکه محیط کاری‌ای پر آوازه و پرطرفدار ساخته‌اید. برندینگ قوی، کارمندان قوی جذب می‌کند.

برای مشاوره برندینگ تماس بگیرید 021 88809098 021 88809098

انواع برندینگ

انواع مختلفی از برندسازی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اما در حالی که همه آنها اهمیت خود را دارند، نمی‌توان از همه انواع برندسازی به طور همزمان استفاده کرد. به این دلیل که هر نوع مجموعه‌ای از اهداف و دستورالعمل های خاص خود را دارد.
در واقع شما باید بسته به نیاز و اهدافتان یک استراتژی برندینگ مناسب را انتخاب کنید.

بیایید 8 نوع از معروف‌ترین انواع برندینگ را با هم بررسی کنیم. 

1. برندسازی شخصی

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع برندینگ به طور خاص با یک شخص مرتبط است. به عنوان مثال، اگر شما یک نویسنده یا طراح هستید، می‌توانید برندسازی شخصی را برای وب سایت و پورفولیو خودتان انتخاب کنید. 

2. برندسازی خدمات

این نوع برندینگ کاملاً بر خدماتی که یک فرد یا یک شرکت ارائه می‌دهد متمرکز است. بنابراین اگر تصمیم دارید این برندسازی را دنبال کنید، به یاد داشته باشید، تنها چیزی که اهمیت دارد خدماتی است که به مشتریان خود ارائه می دهید و باید عالی باشد. 

3. برندسازی محصول

این استراتژی یکی از رایج ترین انواع برندسازی است که بر اساس محصول شما است. در استراتژی برندینگ محصول شما باید محصولتان را معرفی و برندینگ کنید و نشان دهید که مشکل مشتری خود را خلاقانه و منحصر به فرد حل می‌کنید. 

4. برندسازی فرهنگی (که به برندینگ جغرافیایی نیز شناخته می شود)

برندسازی جغرافیایی یا فرهنگی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. به این دلیل که هر دو نوع، قراردادهای جغرافیایی یا فرهنگی مخاطبان هدف خود را برای برند تجاری در نظر می گیرند. به دلیل ارتباط جغرافیایی یا فرهنگی توجه مردم را به خود جلب می کند. برندسازی فرهنگی بر جنبه های فرهنگی یک منطقه برای جذب گردشگران و افزایش درآمد ایجاد شده تمرکز دارد. 

5. برندسازی خرده فروشی

برندینگ خرده فروشی مربوط به فعالیت فروشگاه‌ها و خرده فروشانی است که محصولات مختلف را تحت نام یک محصول معروف برندی خاص می‌فروشند. البته برخی از خرده فروشی‌ها فقط محصول برند خودشان را می‌فروشند. مثال بارز این روش اپل است که در سراسر جهان شعبه‌های زیادی دارد و فقط محصولات خودش را می‌فروشد. 

6. برندسازی آنلاین

برندسازی آنلاین شامل انواع برندهای مرتبط با فضای آنلاین است. این استراتژی شامل تمام تبلیغات آنلاین، پست ها، طراحی وب سایت، خود وب سایت ها، صفحات فرود، حتی پاسخ های پیامی است که مشتریان دریافت می کنند. مثلا نحوه پاسخ به سوالات مشتریان در فضای آنلاین در زیرمجموعه برندینگ آنلاین قرار می‌گیرد. 

7. برندسازی آفلاین

برندینگ آنلاین و برندینگ آفلاین شباهت‌هایی به هم دارند، اما کاملا متفاوت اند. برندسازی آفلاین به صورت آفلاین اتفاق می‌افتد، که شامل همه کانال های آفلاین مانند چاپ بنر یا جلسات حضوری می‌شود. با این حال، مانند برندسازی آنلاین، برندسازی آفلاین می‌تواند انواع مختلف برندها را در بر بگیرد. 

8. برندسازی شرکت

و در نهایت، آخرین نوع برندینگ یعنی برندسازی شرکتی که بر ظاهر و موفقیت یک تجارت تمرکز دارد. فرض کنید یک شرکت، خودش را به عنوان یک برند لوکس در ذهن مخاطبان خود تثبیت کرده است. در این صورت تمامی محصولاتی که به فروش می‌رساند گران و مجلل خواهند بود و نوع خاصی از مخاطبان را جذب خواهند کرد. از سوی دیگر، اگر برندی خود را به عنوان یک برند مقرون به صرفه نشان داده باشد، پایگاه مشتریان آن کاملاً متفاوت خواهد بود.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.