cropped-cropped-vira-logo-e1668261057882.png

شرکت دانش بنیان ویرا سگال کارو

فعال در حوزه ی هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ

همین حالا برای تولید محتوا تماس بگیرید 021 88809098 021 88809098

تولید محتوا صوتی و تصویری چیست؟

همانطور که از اسم این دسته از تولید محتوا پیدا است، همگی به صورت صوتی و تصویری تولید می شوند. این دست از محتوا ها پر طرفدار ترین نوع محتوا ها هستند. طیف گسترده ای از انواع محتوا های صوتی و تصویری وجود دارند که باید با توجه به خصوصیات مخاطبان خود از انواع مختلف آن انتخاب کنید. برای مثال اگر مخاطبان شما کودکان هستند یکی از بهترین گزینه ها ساخت انیمیشن و کارتون است. همینطور برخی از پلتفرم ها مانند اینستاگرام اساساً بر پایه محتوای تصویری ساخته شده اند و می توانید از اکثر محتوا های صوتی و تصویری در آنها استفاده کنید. بنابراین با توجه به محل فعالیت و مخاطبین هدف می توانید برنامه ریزی درست برای انجام تولید محتوا داشته باشید. 

تولید محتوا اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پلتفرم هایی است که مبتنی بر تولید محتوا صوتی و تصویری است. امروزه تعداد بسیار زیادی از کاربران در اینستاگرام حضور دارند که این موضوع موجب می شود تا جامعه بزرگی از مخاطبان را در اختیار داشته باشید. در نتیجه تولید محتوای تصویری خوب می تواند به توسعه کسب و کار شما کمک بسیار زیادی کند. شما در این پلتفرم می توانید از محتوای تصویری شامل: پست ها، موشن گرافیک ها، اینفوگرافیک ها، انسمیشن و بسیاری از موارد مشابه بهره ببرید. 

تولید محتوا یوتیوب

یوتیوب نیز مانند اینستاگرام یکی از پلتفرم هایی است که مبتنی بر محتوای تصویری به خصوص انواع ویدئو ها می باشد. افراد زیادی در این پلتفرم فعالیت دارند که نه تنها با استفاده از آن محصولات و خدمات خودشان را به مخاطبان معرفی می کنند، بلکه می توانند به صورت مستقیم با تولید محتوا از یوتیوب درآمد کسب کنند. مثال های پلتفرم های اینچنینی در داخل کشور آپارات می باشد. 

انواع محتوای تصویری

۱- تصویر و عکس

در تولید محتوای تصویری موارد بسیار حائز اهمیت هستند که یکی از مهم ترین آن ها استفاده از تصاویر جذاب است. چنانچه تصاویری که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با متن نوشته ارتباط کامل دارند وارد محتوای موردنظر شوند افراد نیز تمایل بیشتری به خواندن مطلب موردنظر خواهند داشت. براساس تحقیقات به عمل آمده مقاله هایی که از تصاویر جذاب در آن ها استفاده شده درمقایسه با دیگر مقالات ۹۴ درصد بازدید بیشتری دارند.

استفاده از تصاویری که توسط مسئول سایت طراحی شده و شخصا تصویربرداری شده اند می تواند تاثیر بیشتری در موفقیت وب سایت و محتوای تولید شده داشته باشد. این تصاویر به کسب و کار راه اندازی شده هویت خواهند بخشید؛ اما باید در نظر داشت که به وجود آوردن تصاویری با کیفیت بالا و جذاب نیازمند صرف هزینه و زمان بسیاری است. افرادی که قصد تولید محتوای تصویری مطلوب و موفقیت آمیزی را دارند بهتر است از تصاویر تکراری استفاده نکنند؛ چرا که در این حالت سایت از بازدید کمتری برخوردار خواهد بود و این موضوع به عنوان یک نکتته منفی به شمار خواهد آمد.

۲- ویدئو

از دیگر موارد موثر در یک وبسایت استفاده از ویدئوهای مناسب با محتوای متنی است که در بازاریابی محتوا نیز به عنوان یک استراتژی مهم درنظر گرفته می شود. استفاده از ویدئوی مناسب مشکلات احتمالی را نشان داده و از محصول معرفی شده به عنوان یک راه حل ایده آل نام می برد. در حال حاضر کسب و کارهای موفق بسیاری هستند که اهمیت ویدئو را درنظر گرفته و باتوجه به آن اقدام به تولید محتوای بصری کرده اند. بهره­ مندی از ویدئوها موجب می شود مخاطبان بیشتری جذب محصول موردنظر شوند و درحال حاضر حدود یک میلیون نفر در طول روز از یوتیوب برای بازدید ویدئوها استفاده می کنند.

ویدئوها می توانند ویژگی ها و قابلیت های ساده و قابل درکی را در اختیار بینندگان قرار دهند و افراد بسیاری ترجیح می دهند که از ویدئوها برای تماشا بهره مند گردند. از سوی دیگر ویدئوها می توانند با بهره گیری از کلمات و تصاویر و یا حتی موسیقی تاثیر بیشتری بر روی افراد داشته باشند و به این ترتیب مدت زمان طولانی تری در ذهن افراد باقی خواهند ماند. البته استفاده از ویدئو دارای معایبی نیز هست که هزینه و زمان بالا به عنوان مهمترین این معایب به شمار می روند.

ویدئوها نیز دارای انواع مختلفی هستند که می توان به Demo Video، Brand Video، Event Video، Expert Interview، Educational or How to Videos و همچنین Explainer Videos اشاره کرد که هر کدام از این ویدئوها کارایی مختص به خود را داشته و باعث می شوند تا کسب و کار موردنظر و محتوای بصری تولید شده بتوانند با موفقیت بیشتری همراه باشند.

۳- اینفوگرافیک

یکی دیگر از انواع تولید محتوای تصویری که اهمیت بسزایی داشته و می تواند تاثیر بسیاری بر روی محتوای متنی تولید شده داشته باشد اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک به عنوان بهترین گزینه برای نشان دادن اطلاعات و آمارهای پیچیده به شمار می رود و کاربران می توانند پیامی که توسط اینفوگرافیک ارائه می شود را در مدت زمان کوتاهی دریافت کرده و متوجه شوند. اینفوگرافیک باعث می شود تا کاربران بتوانند بخش عمده ای از اطلاعات را به شکل بصری دریافت کنند که این مسئله به عنوان مزیتی در مورد اینفوگرافیک به شمار می رود. یکی دیگر از مزایایی که اینفوگرافیک ها دارند قابلیت انتقال ساده و به اشتراک گذاری آسان آنها از طریق شبکه های اجتماعی است.

مدیران وب سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی با استفاده از اینفوگرافیک می توانند اطلاعات و مفاهیم پیچیده ای را به صورت بسیار ساده در اختیار کاربران قرار دهند و به این ترتیب می توان گفت اینفوگرافیک به عنوان یکی از اجزاء جدا ناشدنی بازاریابی محتوا است. اینفوگرافیک می تواند داده های قابل اعتماد بسیاری را در حجم گسترده ارائه دهد و عمده تمرکز آن بر روی موضوعاتی است که از ارزش بالایی برخوردار هستند. در اینفوگرافیک از طراحی مناسبی استفاده می شود که با خلاقیت بالایی همراه بوده و قابلیت های بصری محتوای مورد نظر را بیش از هرچیز دیگری به نمایش می گذارد. اینفوگرافیک زمانی تاثیرگذار خواهد بود که جنبه تبلیغاتی آن کم باشد و و تنها برندی ویژه را نشان دهد.

برای مشاوره و تولید محتوا

همیــن الان تمــاس بگیـرید

شغل تولید محتوا چیست؟

شغل تولید محتوا در سال‌های اخیر آنقدر متقاضی پیدا کرده است که خیلی افراد آن را به عنوان شغل اصلی انتخاب می‌کنند و برای بعضی هم شغل دوم است. موضوعات و کارهای محتوا زیاد است و هرکس با هر علاقه‌ای می‌تواند در یکی از حوزه‌های آن کسب درآمد کند. خیلی هم سخت نیست؛ می‌توانید یک فریلنسر دورکار باشید یا یک کارمند حضوری در شرکت‌های بزرگ. فقط باید مهارت‌های اولیه را که در ادامه توضیح دادیم یاد بگیرید.

کارشناس تولید محتوا می‌تواند برای وبسایت‌ها مقاله بنویسد، برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام پست بسازد و منتشر کند یا ویدیو کلیپ، پادکست، ایبوک و … تولید کند. در مقاله «ساخت کتاب الکترونیکی» می‌توانید مراحل ساخت ایبوک را یاد بگیرید

امروزه شغل کارشناس تولید محتوا یک شغل نسبتاً تخصصی شده است. یعنی یک نفر نمی‌تواند ده‌ها کار مختلف انجام دهد. بدون دانش و تجربه هم هرکسی نمی‌تواند یک شبه کارشناس تولید محتوا شود.

تولید محتوا تولید محتوا صوتی تولید محتوا تصویری انواع تولید محتوا

بهترین تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری

برای یافتن بهترین نوع تولید محتوا باید ابتدا مخاطبین خود را به خوبی بشناسید. شناخت مخاطب موجب می شود تا بتوانید بهترین نوع محتوا را برای خود درنظر بگیرید. اگر مخاطب شما کودکان باشند قطعاً تولید محتوای متنی آخرین گزینه خواهد بود و تولید انیمیشن و موارد مشابه مانند کارتون گزینه مناسبتری هستند. به همین شیوه شما با شناخت دقیق مخاطبان می توانید محتوایی را تولد کنید که بهترین بازخورد را به شما بدهد.

برای تولید محتوا تماس بگیرید 021 88809098 021 88809098

تولید محتوا در اینستاگرام

می توان گفت که تولید محتوا در اینستاگرام یکی از مهمترین انواع تولید محتوا است که در حال حاضر در فضای مجازی صورت می پذیرد.   همانطور که می دانید اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر تصویر و ویدئو است اگر چه در آن، شما می توانید از متن هم استفاده کنید اما تمرکز اصلی در این شبکه اجتماعی بر روی محتوای بصری است. 

 

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.