cropped-cropped-vira-logo-e1668261057882.png

شرکت دانش بنیان ویرا سگال کارو

فعال در حوزه ی هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ

همین حالا طراحی های گرافیکی خود را سفارش دهید 021 88809098 021 88809098

طراحی گرافیکی چیست؟

واژه گرافیک در اصل از یک کلمه یونانی به نام گرافیکوس به دست آمده و براساس معنی این کلمه یونانی؛ گرافیک، نمایشی از محتوای بصری روی یک سطح است. این سطح می‌تواند هر چیزی باشد مانند دیوار، کاغذ، صفحه نمایش کامپیوتر یا حتی سنگ و دیواره غارها که در گذشته انسان نخستین روی آن طراحی می‌کرد. بنابراین، نقاشی‌های انسان‌های اولیه روی دیوار غارها از اولین نمونه‌های طراحی گرافیک به شمار می‌رود. در آن زمان، مردم به کمک نمادها و خطوط مختلف در صدد انتقال پیام و روایت یک داستان بودند و امروزه هم براساس چنین هدفی از طراحی گرافیک یا Graphic Design استفاده می‌شود.

چرا سفارش طراحی گرافیک به یک اصل تبدیل شده؟

بعد از اختراع کامپیوتر و ورود آن به زندگی بشر، تقریبا اغلب حوزه‌ها دستخوش تغییر شدند؛ دنیای گرافیک نیز از این تغییرات بی‌بهره نماند. امروزه آغاز عصر طراحی گرافیک را با تولد کامپیوتر همسو و موازی می‌دانند. هر چقدر دنیای فناوری و تکنولوژی پیشرفته‌تر شد، کارهای گرافیکی با ظرافت و دقت بیشتری منتشر شدند. با افزایش دسترسی مردم جامعه به چنین فناوری‌هایی، زمینه آشنایی آن‌ها با دنیای طراحی و گرافیک بیش از پیش میسر شد و علاقه مندان بیشتری پیدا کرد.

گرافیک به دلیل تحریک احساسات افراد مختلف و انتقال پیام‌های متنوع به شیوه‌ای خلاقانه یکی از بخش‌های مهم و جدا نشدنی صنعت تبلیغات و بازاریابی محسوب می‌شود. کاربردهای گرافیک بسیار متنوع است. تعدادی از این کاربردها عبارتند از:

  • لوگو
  • صفحه‌آرایی مجله و کتاب
  • نشانه‌ها و علائم
  • وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل یا کامپیوتر
  • طراحی کارت ویزیت
  • ست‌های اداری
  • بسته‌بندی و برچسب محصولات
  • جلد کتاب‌ها و مجلات
  • اینفوگرافیک‌ها
  • رابط کاربری نرم‌افزارها
  • طراحی پوستر و اعلامیه

اهمیت طراحی گرافیک فقط به موارد بالا خلاصه نمی‌شود. تصور دنیای بدون تنوع و خلاقیت واقعا سخت است. گرافیک با اضافه کردن عناصری مانند رنگ، خط، شکل و از همه مهم‌تر، خلاقیت به زندگی ما باعث جذاب‌تر شدن معنای زندگی شده است. چند لحظه فکر کنید که در دنیایی بدون طرح و رنگ، بدون تصاویر و هنرهای بصری زندانی شده‌اید. چنین دنیایی قطعا تحمل‌ناپذیر است. شهرها، کتاب‌های درسی و مجلات، وب‌سایت‌ها و اینترنتی که روزانه بیشترین ساعات خود را در آن به فعالیت مشغول هستیم همگی با گرافیک زیباتر به نظر می‌رسند.

لوگوی شرکت‌های مختلف یا خواندن یک پوستر تئاتر که به تازگی به شهر آمده است و همچنین، بسته‌بندی محصولات بدون وجود عنصر گرافیکی و فضای هنری چقدر شگفت‌انگیز و چشم‌نواز خواهد بود؟ حتما شما هم معتقد هستید که گرافیک و طرح‌های گرافیکی جزء جدایی‌ناپذیر دنیای ما هستند. در همین راستا، بسیاری از افراد علاقه دارند به رشته گرافیک وارد شوند و در آن به فعالیت بپردازند؛ اگر شما هم در این دسته قرار دارید، بخش بعدی به طور ویژه برای شما نوشته شده است. از نظر شما، مهارت‌های کاربردی برای موفقیت در صنعت طراحی گرافیک چیست؟

 

روش های طراحی گرافیکی

همانطور که تاکنون دیده‌اید، طراحی بسته‌ بندی یا یک پوستر طراحی شده عناصر مختلفی را در برمی‌گیرد. برای مثال همین پوستر شامل یک سری نوشته و یک سری تصاویر است که در کنار هم یک اثر جالب را تشکیل داده‌اند. پس واضح است که یک اثر گرافیکی از دو عنصر نوشتار و تصویر تشکیل شده و استفاده از هردوی اینها قوانین و روش‌های خاصی را می­‌طلبد. در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

۱. طراحی گرافیک مبتنی بر تصویر

طراحان برای نشان‌دادن ایده‌هایی که باب علاقه مشتریانشان باشد و بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند، تصاویری را توسعه می‌دهند. تصاویر می‌توانند ابزارهای ارتباطی فوق‌العاده قدرتمند و قانع‌کننده‌ای باشند که نه تنها اطلاعات بلکه حالات و احساسات را نیز منتقل می‌کنند. افراد به طور غریزی بر اساس شخصیت، خاطرات و تجربه قبلی خود به تصاویر پاسخ می‌دهند.

در مورد طراحی مبتنی بر تصویر، تصاویر باید حاوی کل پیام باشند و محتوای اصلی را به بیننده برساند زیرا کلمات کمی برای توضیح و توصیف وجود دارد. در این تصاویر ممکن است عکس، نقاشی، طراحی یا فرم به طرق مختلف ارائه شوند. طراحی مبتنی بر تصویر زمانی به کار می‌رود که طراح تشخیص دهد که در یک مورد خاص، یک تصویر واقعاً ارزش هزار کلمه را دارد.

۲. طراحی گرافیک مبتنی بر نوشتار

در برخی موارد، طراحان برای انتقال پیام به کلمات تکیه می‌کنند؛ اما روشی متفاوت از آنچه که نویسندگان استفاده می‌کنند. برای طراحان گرافیک، ظاهر کلمات به اندازه معنای آنها مهم است. در این مورد اشکال بصری، چه تایپوگرافی (ارتباطات تصویری طراحی شده با استفاده از کلمه چاپی) و چه حروف دست‌ساز، بسیاری از عملکردهای ارتباطی را انجام می‌دهند و منظور را اگاهانه و صریح به مخاطب می­رسانند. آنها می­توانند توجه شما را روی یک پوستر جلب کنند یا نام محصول را روی یک بسته یا کامیون مشخص و معرفی کنند.

 

برای طراحی نرمطرتحی گرافیکی

همیــــن الـــــان تمــــــاس بگیــــرید

تاریخچه طراحی گرافیک

گفته می شود که طراحی گرافیک از زمان های خیلی دور در میان بشر وجود داشته و برای تزئین وسایل، ساختمان ها و پارچه ها بکار برده می شد.اصطلاح طراحی گرافیک و شغل مرتبط با آن با ورود صنایعی همچون عکاسی، چاپ و ویدئو رونق فراوانی پیدا کرد و امروزه به کار افرادی اتلاق می گردد که در طراحی چاپ عمومی و صنعت چاپ کتاب مورد استفاده قرار می گیرد.از همان ابتدای تمدن بشر، انسان ها به طراحی گرافیک علاقه مند بودند و از آن به عنوان نماد قدرت استفاده می کردند.

ظهور اولین طرح های گرافیکی

اولین استفاده از ارتباط بصری انتقال ایده ها است. یک نمونه آن نقاشی های درون غارها است که به حدود 15000 سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد. مطمئنا آنها به این کار طراحی گرافیک نمی گفتند، ولی ایده اصلی کار یکی است. خطوط تصویری، نمادها و دست خط ها ترکیب شده اند تا یک داستانی را روایت کنند یا پیامی برسانند. امروزه نیز به همین ترتیب است.

اما حال جلوتر می رویم یعنی 105 سال قبل از میلاد مسیح. یک سیاستمدار چینی به نام سایلون اولین نوع کاغذ را اختراع کرد. این اختراع منجر به تشکیل اولین شکل های چاپ شد. کاغذ، کشیدن آثار هنری و نوشتن متن هارا خیلی ساده تر کرد.

اما نقطه اصلی دنیای طراحی یوهان گوتنبرگ در سال 1450 بعد از میلاد است. گوتنبرگ دستگاه تایپ متحرک را ساخت. بدین ترتیب دیگر لازم نبود به صورت دستی چیزی را نوشت.

 

طراح گرافیک چه کار های انجام می دهد؟

طراحان گرافیک و یا گرافیست‌ها از هنر و فناوری برای انتقال ایده‌ها استفاده می‌کنند و این کار را با استفاده از ابزارهای مختلف طراحی انجام می‌دهند. گرافیست‌ها طرح‌های خود را برای کمپین‌های تبلیغاتی، بروشورها، مجلات و گزارش‌های شرکتی می‌زنند، که هم به صورت دستی و هم با کمک رایانه و تبلت‌های دیجیتال انجام می‌شود.

هدف نهایی یک گرافیست این است که کسب و کاری که در آن کار می‌کند را با طرح‌های خود برجسته کند و به آگاهی بخشی از برند نیز کمک می‌کند. آنها با استفاده از متن، تصاویر و انواع المان‌ها، ایده یا هویت برند را در تبلیغات به اشتراک می‌گذارند. المان‌ها در گرافیک می‌توانند شامل فونت، اندازه، شکل و ظاهر، رنگ، طراحی چاپ، عکاسی، انیمیشن، لوگو و بیلبورد شوند.

طراحان گرافیک اغلب در پروژه‌ها با دیگر طراحان گرافیک، متخصصان دیجیتال مارکتینگ، انیماتورها، برنامه نویسان، کارگردانان ویدیو و طراحان وب همکاری می‌کنند. هنگام استفاده از متن در چیدمان‌ها، آنها از نزدیک با کپی رایترها همکاری می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که چه کلماتی در بنرها قرار بگیرد.

قیمت خدمات طراحی گرافیکی چگونه محاسبه می شود؟

گر چه برای بسیاری از خدمات گرافیکی نمی توان قیمت مشترکی تعیین کرد اما بسیاری از این خدمات را می توان قیمت گذاری کرد. بسته به اینکه این خدمات توسط چه شخص یا چه شرکتی صورت گرفته اند می تواند در قیمت آن تاثیر بگذارد. 

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.