cropped-cropped-vira-logo-e1668261057882.png

شرکت دانش بنیان ویرا سگال کارو

فعال در حوزه ی هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ

همین حالا طراحی سایت با پایتون و جنگو را سفارش دهید 021 88809098 021 88809098

طراحی سایت با پایتون و جنگو چیست؟

پایتون:

به بیان فنی، «پایتون» (Python) یک زبان برنامه‌نویسی «شی‌گرا» (Object-Oriented) و «سطح بالا» (High-Level) با «معناشناسی» (Semantic) پویای یکپارچه شده برای وب و ساخت و توسعه «نرم‌افزارهای کاربردی» (Application software) است. این زبان برنامه‌نویسی در زمینه «توسعه سریع نرم‌افزارهای کاربردی» (Rapid Application Development) دارای جذابیت بالایی محسوب می‌شود زیرا دارای «انواع پویا» (Dynamic Types) و «انقیاددهنده پویا» (Dynamic Binding) است.

پایتون، زبان برنامه‌نویسی نسبتا ساده‌ای محسوب می‌شود که یادگیری آن به دلیل دارا بودن «نحو» یکتایی که بر قابلیت خوانایی تمرکز و تاکید دارد آسان است. خواندن و ترجمه کدهای نوشته شده به زبان برنامه نویسی پایتون نسبت به دیگر زبان‌ها برای «توسعه‌دهندگان» (Developers) ساده‌تر محسوب می‌شود. این موضوع به نوبه خود هزینه‌های نگهداری و توسعه برنامه‌های نوشته شده به این زبان را کاهش می‌دهد زیرا امکان همکاری تیم‌ها بدون مواجهه با موانع زبانی و وجود تجربیات کاری متفاوت در میان اعضای تیم را به دست می‌دهد.

جنگو:

جنگو یک چارچوب (یا پلتفرم) سطح بالا برای برنامه‌نویسی وب در پایتون محسوب می‌شود که امکان «توسعه سریع» (Rapid Development) و طراحی عملگرا از برنامه‌های کاربردی تحت وب را برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان فراهم می‌آورد. کتابخانه جنگو به کاربران اجازه می‌دهد تا با کد نویسی کمتر، برنامه‌های کاربردی به مراتب بهتری را با سرعت بیشتری تولید کنند.

 

چرا باید سفارش طراحی سایت با پایتون و جنگو دهید؟

پایتون قابلیت‌های زیادی را برای توسعه وب فراهم می‌کند که از این جمله می‌توان به مواردی که در ادامه آمده اشاره کرد.

  • چارچوب‌هایی مانند «جنگو» (Django)، «پیرامید» (Pyramid) و «چری‌پای» (CherryPy)
  • «میکرو چارچوب‌ها» (Micro-frameworks) مانند «فلسک» (Flask) و «باتل» (Bottle)
  • سیستم‌های مدیریت محتوای پیشرفته مانند «پلون» (Plone) و «جنگو سی‌ام‌اس» (django CMS).

کتابخانه‌های استاندارد پایتون از پروتکل‌های اینترنتی متعددی پشتیبانی می‌کنند که برخی از آن‌ها در زیر آمده‌اند.

  • HTML و XML
  • JSON
  • پردازش ایمیل
  • پشتیبانی از FTP، IMAP و دیگر پروتکل‌های اینترنتی
  • «رابط سوکت» (Socket Interface) با استفاده آسان

و دیگر بسته‌های قدرتمندی که برای توسعه وب قابل استفاده‌اند از جمله موارد زیر:

  • Requests: یک کتابخانه قدرتمند برای کلاینت HTTP
  • BeautifulSoup: یک پارسر HTML است که انواع HTML‌های عجیب و غریب را مدیریت می‌کند.
  • Feedparser: برای parsing خوراک‌های RSS/Atom
  • Paramiko: پیاده‌سازی پروتکل SSH2
  • Twisted Python: چارچوبی برای برنامه‌نویسی شبکه ناهمگام

 

جنگو به دلایل زیر برای استفاده توصیه می شود.

  • پشتیبانی از «نگاشت مدل اشیاء به مدل رابطه‌ای» (Object-Relational Mapping | ORM): پلتفرم Django، پلی میان «مدل داده» (Data Model) و «موتور پایگاه داده» (Database Engine) پدید می‌آورد و از مجموعه بزرگی از «سیستم‌های مدیریت پایگاه داده» (Database Management Systems) نظیر MySQL ،Oracle ،Postgres و سایر موارد پشتیبانی می‌کند. همچنین، جنگو از پایگاه‌های داده NoSQL نیز از طریق انشعاب خاصی از این پلتفرم، به نام Django-nonrel پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، تنها پایگاه‌های داده NoSQL که توسط جنگو پشتیبانی می‌شوند، پلتفرم‌های MongoDB و  Google App Engine هستند.
  • «پشتیبانی چند زبانه» (Multilingual Support): پلتفرم جنگو، از طریق سیستم داخلی بین‌الملی‌سازی این پلتفرم، از توسعه وب‌سایت‌های چند زبانه پشتیبانی می‌کند. چنین امکانی به برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌هایی را توسعه دهد که به طور ذاتی از چندین زبان دنیا پشتیبانی می‌کنند.
  • پشتیبانی از پلتفرم‌ها و چارچوب‌های مختلف توسعه وب: پلتفرم Django، پشتیبانی داخلی و تعبیه شده از پلتفرم‌هایی نظیر Ajax ،RSS ،Caching و سایر موارد فراهم می‌آورد.
  • «واسط کاربری گرافیکی» (Graphical User Interface | GUI) مدیریتی: پلتفرم جنگو، یک واسط کاربری آماده به استفاده (ready-to-use) برای فعالیت‌های مدیریتی وب‌سایت و مؤلفه‌های آن در اختیار برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.
  • «محیط توسعه» (Development Environment): کتابخانه Django به همراه یک «وب سرور» (Web Server) سبک عرضه می‌شود که فرایند توسعه و آزمایش برنامه‌های کاربردی «سرتاسری» (End-to-End) را تسهیل می‌کند.
طراحی سایت با پایتون و جنگو

مزایا زبان برنامه نویسی پایتون

زبان پایتون دارای کاربردهای متنوعی در شرکت‌های توسعه نرم‌افزار مانند بازی‌سازی، چارچوب‌های وب، برنامه‌های کاربردی، توسعه زبانی، پیش‌نمونه‌سازی، برنامه‌های طراحی گرافیکی و دیگر موارد است. این موارد موجب شده‌اند پایتون جایگاه ویژه‌ای در میان زبان‌های برنامه‌نویسی پیدا کند. در ادامه برخی از مزایای این زبان بر شمرده می‌شوند.

کتابخانه‌های پشتیبان گسترده

پایتون دارای کتابخانه‌های استاندارد بسیاری در زمینه‌های گوناگون مانند عملیات روی رشته‌ها، اینترنت، ابزارهای وب سرویس، رابط‌های سیستم‌عامل و پروتکل‌ها است. اغلب وظایف برنامه‌نویسی که زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند در پایتون اسکریپت‌نویسی شده‌اند تا تعداد خطوط کد مورد نیاز برای نوشتن یک برنامه کاهش پیدا کند.

یکپارچگی ویژگی‌ها

پایتون «Enterprise Application Integration» را یکپارچه می‌سازد و توسعه سرویس‌های وب را با فراخوانی مولفه‌های COM یا COBRA افزایش می‌دهد. این زبان دارای توانایی‌های کنترلی قدرتمندی است، زیرا قابلیت فراخوانی مستقیم توسط C++ ،C یا جاوا با «جایتون» (Jython) را دارد. پایتون همچنین می‌تواند XML و دیگر «زبان‌های نشانه‌گذاری» (Markup Language) را پردازش کند تا روی سیستم‌عامل‌های مدرن از طریق بایت کد مشابهی اجرا شوند.

بهبود بهره‌وری برنامه‌نویس‌ها

زبان برنامه‌نویسی پایتون دارای کتابخانه‌های پشتیبان گسترده و طراحی شی‌گرای تمیزی است که بهره‌وری برنامه‌نویس‌ها را به نسبت کار با زبان‌هایی مانند VB، «پِرل» (Perl)، جاوا، C++ ،C و C# دو تا ده برابر می‌کند.

بهره‌وری

فرآیندهای یکپارچه‌سازی قدرتمند، «چارچوب تست واحد» (Unit Testing Framework) و توانایی‌های کنترل بهبود یافته‌ای که پایتون دارد، موجب افزایش سرعت و بهره‌وری برنامه‌های کاربردی می‌شود.

 

برای طراحی سایت با پایتون و جنگو

همیــــــــن الان تمــــــــــــاس بگیــــــــــرید

معایب زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون دارای مزیت‌های بسیار زیاد و متنوعی است و برنامه‌نویسان این زبان را نسبت به دیگر زبان‌ها به دلیل سادگی یادگیری و کد نویسی ترجیح می‌دهند. اگرچه این زبان هنوز جایگاه خود را در برخی حوزه‌های پردازش کامپیوتری مانند «Enterprise Development Shops» به دست نیاورده است. بنابراین، ممکن است پایتون قادر به حل برخی از راهکارهای سازمانی نبوده و با محدودیت‌هایی مواجه باشد که برخی از آن‌ها در ادامه ذکر شده‌اند.

دشواری در استفاده از دیگر زبان‌ها

عاشقان پایتون که با ویژگی‌ها و کتابخانه‌های گسترده این زبان اُنس گرفته‌اند ممکن است در کار یا یادگیری دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی دچار مشکل شوند. متخصصان پایتون ممکن است اعلان مقادیر یا نوع متغیرها و الزام به افزودن آکولاد یا «نقطه ویرگول» (semi colons) در بخش‌هایی از کد را دشوار و بی‌دلیل بپندارند (چون انجام چنین کارهایی در پایتون نیاز نیست).

ضعیف در پردازش موبایل

پایتون جایگاه خود را در بسیاری از سکوهای دسکتاپ و سرور به دست آورده و تثبیت کرده، اما در پردازش موبایل ضعیف به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که برنامه‌های کاربردی موبایل کمی با استفاده از آن ساخته می‌شوند. از جمله برنامه‌های موبایل ساخته شده با پایتون می‌توان به Carbonnelle اشاره کرد.

کاهش سرعت

پایتون به جای استفاده از کامپایلر با بهره‌گیری از یک مفسر اجرا می‌شود و این امر می‌تواند موجب کاهش سرعت آن شود. از سوی دیگر، پایتون برای بسیاری از کاربردهای وب سریع به شمار می‌آید.

خطاهای زمان اجرا (Runtime Errors)

زبان پایتون به طور پویایی تایپ می‌شود، بنابراین دارای محدودیت‌های طراحی زیادی است که توسط برخی توسعه‌دهندگان این زبان (+) بیان شده‌اند. حتی مشاهده شده که این زبان نیاز به زمان تست بیشتری دارد و هنگامی که برنامه‌ها در نهایت اجرا می‌شوند خطاهایی بروز می‌کنند.

لایه‌های دسترسی پایگاه داده توسعه نیافته

در مقایسه با دیگر فناوری‌های محبوب مانند JDBC و ODBC، لایه دسترسی به پایگاه داده پایتون اندکی تحت توسعه و ابتدایی به نظر می‌رسد و از همین رو قابل اعمال بر کسب‌و‌کارهایی نیست که نیاز به تعامل‌های روان برای داده‌های میراثی پیچیده دارند.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.