دیجیتال مارکتینگ ویرا سگال کارو

فعال در حوزه ی هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات

جستجو کردن

همین حالا سامانه تحت وب خود را توسعه دهید 021 88809098 021 88809098

طراحی سامانه های تحت وب چیست؟

طراحی سامانه تحت وب یا وی اپ با وب سرویس یک سامانه کاربردی است که بر روی یک سرور راه دور ذخیره می شود و از طریق یک رابط مرورگر از طریق اینترنت ارائه می شود. بسیاری از وب سرویس ها مانند وب سایت ها (البته نه همه وب سایت ها) در این دسته قرار می گیرند. 

توسعه دهندگان برنامه های کاربردی وب را برای طیف گسترده ای از کاربردها و کاربران، از یک سازمان گرفته تا یک فرد به دلایل متعدد طراحی می کنند. برنامه های کاربردی وب رایج می تواند شامل ایمیل، ماشین حساب آنلاین یا فروشگاه های تجارت الکترونیک باشد. در حالی که کاربران فقط می توانند با یک مرورگر خاص به برخی از برنامه های وب دسترسی داشته باشند، اکثر آنها بدون توجه به مرورگر در دسترس هستند.

چرا سفارش طراحی سامانه های تحت وب مهم است؟

طراحی سامانه تحت وب برای گاربران وزیت های زیادی دارد که این امر موج شده تا این دست از سامانه ها بسیار محبوب و پر استفاده باشند. 

مزایا:

برنامه های کاربردی وب مزایای بسیاری دارند. برخی از مزایای رایج عبارتند از:

  • چندین کاربر می توانند به یک نسخه از یک برنامه دسترسی داشته باشند.
  • کاربران نیازی به نصب برنامه ندارند.
  • کاربران می توانند از طریق پلتفرم های مختلف مانند دسکتاپ، لپ تاپ یا موبایل به اپلیکیشن دسترسی داشته باشند.
  • کاربران می توانند از طریق چندین مرورگر به برنامه دسترسی داشته باشند.

 

سامانه تحت وب یا سامانه بومی (Native apps):

در بخش نرم افزار های تلفن همراه، طراحی سامانه های تحت وب گاهی اوقات با سامانه های بومی مقایسه می شوند، سامانه های بومی برنامه هایی هستند که توسعه دهندگان به طور خاص برای یک پلت فرم یا دستگاه خاص می سازند و روی آن دستگاه نصب می کنند. برنامه‌های بومی معمولاً می‌توانند از سخت‌افزار خاص دستگاه، مانند GPS یا دوربین تلفن همراه استفاده کنند.

برنامه هایی که این دو رویکرد را ترکیب می کنند، گاهی اوقات به عنوان برنامه های کاربردی ترکیبی شناخته می شوند. برنامه‌های ترکیبی مشابه سامانه های تحت وب کار می‌کنند، اما مانند یک برنامه بومی روی دستگاه نصب می‌شوند. برنامه های ترکیبی همچنین می توانند با استفاده از API های داخلی از منابع خاص دستگاه بهره ببرند. 

طراحی سامانه های تحت وب

راه اندازی سامانه های تحت وب

اگر بخواهید یک سامانه تحت وب طراحی کنید باید پله پله این روند را طی کنید. برای دست یبی به این سامانه مراحل زیر الزامی هستند:

  1.  ایده ای داشته باشید
    اولین نکته ای که وجود دارد این است که باید ایده داشته باشید. با توجه به ایده ای که دارید می توانید پایه های اولیه سامانه تحت وب را ترسیم کنید
  2. تحقیقات بازار
    شما باید درک دقیقی از کاربر، مشکل او و دامنه مشکل داشته باشید. تحقیق کنید که آیا راه های دیگری برای حل مشکل وجود دارد یا خیر. دریافت بینش نسبت به کاربر و رقابت به اطلاع رسانی جهت فنی برنامه وب کمک می کند.
  3. عملکرد برنامه را تعریف کنید
    لیستی از ویژگی هایی ارائه دهید که مشکل را برطرف می کند. اما فاصله خود را حفظ کنید و فقط چند قابلیت اضافه کنید. ساخت برنامه هایی با ویژگی های بیشتر بیشتر طول می کشد. فقط روی ویژگی هایی تمرکز کنید که مشکلات بازار هدف شما را حل می کند.
  4. گردش کار را برنامه ریزی کنید
    اگر برنامه شما رقبای دارد، برای آزمایش های رایگان آنها ثبت نام کنید و از راه حل ها استفاده کنید. به گردش کار توجه کنید و خوب و بد را یادداشت کنید. بنشینید و روندهای کاری مختلف را برای برنامه خود ترسیم کنید که بهتر از رقبا است.
  5. ایجاد حداقل محصول قابل دوام (MVP)
    ابتدا، ساختار رابط کاربری برنامه وب خود را ترسیم کنید – لازم نیست دقیق باشد. نحوه عملکرد برنامه خود را مشخص کنید و طراحی را بیش از حد پیچیده نکنید. در مرحله بعد، یک نسخه اولیه اما کامل از برنامه ایجاد کنید که ویژگی های اصلی آن را به نمایش بگذارد.
  6. Wireframe و نمونه اولیه برنامه وب
    Wireframing به معنای طراحی نقشه برنامه وب شما است، در حالی که نمونه سازی به معنای افزودن یک صفحه نمایش تعاملی است. می‌توانید با استفاده از یک پلتفرم بدون کد/کد کم، برنامه خود را قالب بندی و نمونه اولیه کنید. نمونه سازی، توضیح برنامه وب خود را هنگام جستجوی اعتبار آسان تر می کند.
  7. به دنبال تأیید اعتبار باشید
    به انجمن ها و گروه های رسانه های اجتماعی مرتبط بپیوندید و راه حل خود را ارائه دهید. ببینید چه چیزی را باید تغییر دهید و چه چیزی را حفظ کنید. اطلاعاتی که به دست می آورید به توسعه محصول شما کمک می کند. اگر بازخورد عالی و اعتبارسنجی محصول دریافت کردید، شروع به ساخت برنامه وب خود کنید.
  8. پایگاه داده خود را طراحی کنید
    یک پایگاه داده به شما امکان می دهد داده ها را به صورت ایمن ذخیره کنید تا بعداً به آنها دسترسی پیدا کنید. داده هایی که ذخیره می کنید و عملکردهای کاربر، نوع پایگاه داده مورد نیاز برای اجرای برنامه وب شما را تعیین می کند.
  9. پیشانی را بسازید
    صفحه اصلی چیزی است که کاربران می بینند و با آن تعامل دارند. این عنصر بصری برنامه است و با زبان کدنویسی توسعه یافته است. این فریم ورک بر روی یک پلتفرم بدون کد/کد کم تنظیم شده است و تقریباً هیچ کدنویسی برای ساخت یک فرانت اند مورد نیاز نیست. همه برنامه های کاربردی وب به فریم ورک های فرانت اند نیاز ندارند.
  10. Backend را بسازید
    پشتیبان داده ها، سرورها، پایگاه های داده و هر چیزی که کاربران نمی توانند در یک برنامه وب ببینند را مدیریت می کند. ساختن Backend یک کار برای توسعه دهندگان ماهر است، اما یک ابزار بدون کد/کد کم می تواند بسیاری از پیچیدگی ها را از بین ببرد.
  11. تست و عیب یابی
    قبل از انتشار برنامه، آن را تست کنید. از آن در حالت اجرا استفاده کنید و ببینید آیا مطابق انتظار عمل می کند یا خیر. اگر مشکلی وجود دارد، با استفاده از پلت فرم بدون کد/کد پایین، مشکل را تشخیص دهید. برخی از پلتفرم ها دارای حالت اشکال زدایی و بررسی کننده مشکل هستند تا کار شما را آسان کنند.
  12. برنامه وب را راه اندازی کنید
    ابتدا یک میزبان برای برنامه وب خود انتخاب کنید تا در فضای ابری در دسترس قرار گیرد. کاربران می توانند از هر کجای دنیا به آن دسترسی داشته باشند. بعد، برنامه وب را راه اندازی کنید. این مرحله شامل انتقال برنامه وب شما از رایانه به میزبانی ابری شما است.

برای طراحی سامانه تحت وب

همیــــن الان تمـــــاس بگیــــرید

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.