لوگو یا نشان، طرحی گرافیکی است، متشکل از کلمات، تصاویر و رنگها که برای شناسایی یک برند یا محصول استفاده میشود. انواع خاصی از لوگوها در اشکال و اندازههای مختلف وجود دارند که در ادامه آنها را به شما معرفی میکنیم. به طور کلی یک لوگوی خوب، برند، کسب و کار و خدمات یک شرکت را به مخاطب معرفی میکند. تمام کسب و کارهای حرفهای از یک لوگوی به یادماندنی استفاده میکنند. به عنوان مثال با فکر کردن به کوکاکولا، نایک، آدیداس، پپسی و… مطمئنا شمایل لوگوی آنها را متصور میشوید.
لوگوتایپ یا وردمارک (wordmark) یکی از انواع نماد است که از نوشته در طراحی آن استفاده میشود. در طراحی لوگوتایپ، اسم برند یا شرکت به صورت منحصر به فرد و خاص، با اندازه مشخص و فونت تعیین شده نوشته میشود. در واقع برای طراحی وردمارک، علاوه بر این که به خلاقیت نیاز است، اسم برند باید به صورتی واضح نوشته شود. بهتر است برای طراحی چنین لوگوهایی با یک فریلنسر متخصص مشورت و همکاری کنید.
لوگو تصویری که به آن لوگو مارک نیز گفته میشود، از یک طرح گرافیکی یا تصویر خاص ساخته میشود. لوگو تصویری نسبت به نوع نوشتاری کمی پیچیدهتر است و برای آگاهی از آن، به شناخت حداقلی از برند نیاز است. به عنوان مثال لوگو تلگرام یا شرکت اپل از این نوع هستند. استفاده از یک نماد و تصویر مناسب برای طراحی لوگومارک نیز بسیار مهم است.
همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع از تلفیق لوگو نوشتاری و تصویری ایجاد میشود. به عنوان مثال لوگوی برند پوما یک نمونه معروف از لوگو ترکیبی است. استفاده از هرکدام نمادها به نوع کسب و کار شما، مخاطب و سلیقه شما بستگی دارد. فراموش نکنید یکی از مهمترین بخشهای بازاریابی و برندینگ طراحی لوگو است؛ بنابراین بهتر است حتما قبل از طراحی نهایی با متخصص گرافیست مشورت کنید.
1- سئو تکنیکال، ستون فقرات سایت شما شکننده است!
به جرات میتوان گفت که مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو هنگام طراحی و کدنویسی آن است. گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت.
2- استراتژی سئو، برنامه ریزی، برنامه ریزی و بازهم برنامه ریزی!
برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود. استراتژی ما در سئو براساس شناخت ما از مخاطب و تحلیل رقبا شکل میگیرد. براساس موضوعات هدف خود و ادبیات کاربران عبارات کلیدی هدف را شناسایی میکنیم و با توجه به وضعیت رقبای خود و نقاط ظعف و قوت آنها یک برنامه ی اجرایی برای هدف گذاری و تولید محتوا در نظر میگریم.
3- تولید محتوا، ارزش آفرینی محتوایی یا بازاریابی محتوایی؟
پس از آنکه صفحات شما در دسترس گوگل قرار گرفت، محتوای آن بررسی شده و موضوع صفحه تعیین میگردد. نگارش محتوا علاوه بر توجه به مخاطب نیازمند شناخت دقیق از الگوریتم های گوگل برای بررسی و درک آن است. سایت های بسیاری وجود دارند که صفحات آنها مملو از محتوای غنی و ارزشمند است ولی به دلیل عدم شناخت از این الگوریتم ها موفقیتی در سئو کسب نمی کنند.
4- لینک سازی، صندوق رأی آرا برای هر سایت
کیفیت محتوا و ساختار استاندارد موجب میشود که گوگل محتوای شما را به درستی درک کند، در بسیاری از پروژه های سئو میزان رقابت بالا نیست و رعایت همین نکات برای رسیدن به رتبه یک گوگل کفایت میکند ولی اگر این نکات توسط همه رعایت شد کدام یک مستحق جایگاه بهتر است؟
لینک سازی به دو بخش اصلی داخلی و خارجی تقسیم میشود. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند. شناخت و پیاده سازی استراتژی های لینک سازی به ما کمک میکند که در رقابت های پیچیده تر نیز شانس موفقیت بالایی داشته باشیم.
5- آنالیز و برنامه ریزی، سئو یک فرآیند پویا و همیشه در حال تغییر است!
در آخرین قدم تلاش میکنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری میکنیم استراتژی های خود را بهینه کنیم. آنالیز و برنامه ریزی مرز جدایی میان دانش و دانایی است، در این مرحله تجربه به کمک دانش آمده و چشم اندازهای جدیدی را پیش روی ما ایجاد میکند.
این سوالی است که بسیاری از مردم دارند و پاسخ آن بسیار ساده است. شما باید همه آنها را یاد بگیرید.
HTML و CSS بلوک های اصلی وب هستند. اگر می خواهید صفحات وب ایجاد کنید، باید هر دو را یاد بگیرید. یادگیری آنها نسبتاً ساده است، اما تسلط بر آنها به زمان و تمرین زیادی نیاز دارد.
React هر دو HTML و CSS را با هم ترکیب می کند و با استفاده از الگوی مؤلفه آنها را به سطح دیگری می برد. اگر می خواهید وب سایت ها یا برنامه های پیچیده تری ایجاد کنید، باید React را یاد بگیرید.
Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com
Start connecting your payment with Switch App.
Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com
Start connecting your payment with Switch App.
Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com
Start connecting your payment with Switch App.