دیجیتال مارکتینگ ویرا سگال کارو

فعال در حوزه ی هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات

جستجو کردن

همین حالا VOD خود را توسعه دهید 021 88809098 021 88809098

طراحی رسانه صوت و تصویر VOD چیست؟

طراحی رسانه صوت و تصویر (VOD) در واقع طراحی سامانه اختصاصی یک سیستم توزیع رسانه ای است که به کاربران امکان می دهد بدون دستگاه پخش ویدیوی سنتی و محدودیت های یک برنامه پخش معمولی استاتیک به ویدیوها دسترسی داشته باشند. در قرن بیستم، پخش برنامه‌های تلوزیونی از طریق آنتن و ماهواره رایج‌ترین شکل توزیع رسانه‌ها بود. همانطور که فناوری های اینترنت و IPTV در دهه 1990 به توسعه ادامه دادند، مصرف کنندگان به سمت روش های غیر سنتی مصرف محتوا گرایش پیدا کردند که با ورود VOD به تلویزیون ها و رایانه های شخصی به اوج خود رسید.

برخلاف پخش تلویزیونی، سیستم‌های VOD ابتدا هر کاربر را ملزم به داشتن یک اتصال اینترنتی با پهنای باند قابل توجه برای دسترسی به محتوا می‌کرد.

سیستم‌های VOD تلویزیون می‌توانند محتوا را از طریق یک ست‌تاپ باکس سنتی یا از طریق دستگاه‌های راه دور مانند رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند پخش کنند. کاربران VOD می توانند به طور دائم محتوا را در دستگاهی مانند رایانه، ضبط کننده ویدیوی دیجیتال (DVR) یا یک پخش کننده رسانه قابل حمل برای مشاهده ادامه دانلود کنند. اکثر ارائه دهندگان تلویزیونی مستقر در شرکت های کابلی و تلفنی، پخش VOD را ارائه می دهند که به موجب آن کاربر یک برنامه ویدیویی را انتخاب می کند که بلافاصله شروع به پخش می کند، یا آن را در یک دستگاه DVR اجاره یا خریداری شده از ارائه دهنده، یا به رایانه شخصی یا دستگاه قابل حمل دانلود می کند. 

عملکرد سامانه وی او دی (VOD)

دانلود و استریم سیستم های VOD ویژگی های پخش کننده های رسانه ای قابل حمل و پخش کننده های DVD را در اختیار کاربر قرار می دهد. برخی از سیستم‌های VOD برنامه‌ها را بر درایوهای هارد ذخیره و پخش می‌کنند و از بافر حافظه استفاده می‌کنند تا به کاربر اجازه دهد تا ویدیوها را سریع به جلو و عقب برگرداند. امکان قرار دادن سرورهای ویدئویی در شبکه های محلی وجود دارد. ای سامانه ها می توانند پاسخ های سریعی را به کاربران ارائه دهند. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات VOD با استفاده از نرم افزار ها به هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند اجازه می دهد تا به ویدئو ها دسترسی داشته باشند و بتوانند آنها را پخش  کنند. این شرکت ها VOD را با خدمات پخش زنده ترکیب کرده اند. راه‌اندازی برنامه‌های شرکت‌های کابلی در اوایل دهه ۲۰۲۰ (به‌عنوان مثال NBC’s Peacock، CBS’s Paramount+) تلاش‌هایی برای رقابت با سرویس‌های اشتراک ویدیوی درخواستی (SVOD) است، زیرا آنها فاقد اخبار زنده و محتوای ورزشی هستند. سرورهای ویدیوی پخش جریانی می‌توانند از طریق یک شبکه WAN به جامعه وسیعی خدمت کنند، اما ممکن است پاسخگویی کاهش یابد. خدمات دانلود VOD در خانه های مجهز به مودم کابلی یا اتصالات DSL عملی است. 

طراحی رسانه صوت و تصویر VOD

سفارش طراحی رسانه صوت و تصویر VOD

مراحل طراحی رسانه صوت و تصویر VOD به شرح زیر است:

  • مخاطبان خود را شناسایی کنید
    منتظر بمانید تا کار روی ایجاد محتوا شروع شود تا زمانی که مشخص کنید چه کسی را هدف قرار می دهید.
    شما باید یک یا چند کاربر آماده داشته باشید. با خیال راحت از مواردی که قبلاً برای کسب و کار خود دارید استفاده کنید یا موارد جدیدی ایجاد کنید، به خصوص اگر می خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید.
    از نقاط داده ای که در حال حاضر دارید استفاده کنید و از بازاریابان حرفه ای استفاده کنید. هیچ چیز بهتر از محتوا و تجربه بسیار شخصی سازی شده نیست. عاقلانه است که در این مرحله وقت خود را صرف کنید و تا حد امکان در مورد مخاطبان خود شفاف باشید.
  • برنامه ریزی و استراتژی
    قبل از اینکه یک وب سایت VOD بسازید، باید یک استراتژی قوی ایجاد کنید. ابتدا مشخص کنید به چه چیزی می خواهید برسید.
    و سپس، محتوای خود را با در نظر گرفتن مخاطب هدف خود برنامه ریزی کنید. مجموعه ویدیوهای خود را ترسیم کنید، اسکریپت ها را بنویسید و تجهیزات مورد نیاز خود را تعیین کنید. بهتر است قبل از شروع، ایده مناسبی از کاری که انجام خواهید داد داشته باشید.
    در این مرحله، همچنین باید مشخص کنید که چه کسانی را برای فیلمبرداری، بازیگری، تدوین، کارگردانی و توسعه وب باید استخدام کنید.

برای مشاوره راه اندازی VOD

همیـــن الان تمــــاس بگیـــرید

  • محتوای خود را تولید کنید
    هنگامی که همه چیز را برنامه ریزی کردید، زمان آن است که محتوا را برای وب سایت VOD خود تولید کنید. بسته به اهدافتان، ممکن است بخواهید چندین ویدیو را به طور همزمان منتشر کنید، بنابراین این مرحله ممکن است چندین هفته یا چند ماه طول بکشد.
    می‌توانید یک تولید تئاتری در مقیاس کامل با گروه بازیگران، طراحی صحنه و لباس پیچیده و چندین زاویه دوربین برنامه‌ریزی کنید. یا ممکن است یک سری اطلاعات ساده را برنامه ریزی کنید که در آن یک نفر به طور معمول با دوربین صحبت می کند.
    به طور کلی تولید محتوا با فیلمنامه نویسی شروع می شود. ممکن است افراد حرفه ای از برند یا سازمان خود در محتوای شما ستاره داشته باشند یا می توانید بازیگران پولی را استخدام کنید. نحوه برخورد شما با این موضوع به نوع محتوایی که ایجاد می کنید بستگی دارد.
    برخی از شرکت ها با ضبط رویدادهای مجازی و پخش زنده شروع به تولید محتوا می کنند. آپلود محتوای زنده قبلی به عنوان یک فایل VOD یک راه عالی برای استفاده مجدد از محتوای شما است.
  • طراحی وب سایت اختصاصی خود را آغاز کنید
    محتوای VOD شما به مکانی برای زندگی نیاز دارد، بنابراین باید یک وب سایت ایجاد کنید. برای ایجاد وب سایت درخواستی خود، باید چندین چیز مانند محتوای ویدیویی، مدیریت و استراتژی های کسب درآمد را در نظر بگیرید.
    شما می توانید یک بخش در وب سایت کسب و کار فعلی خود یا یک بخش کاملاً جدید ایجاد کنید. ایجاد یک وب سایت جدید ایده خوبی برای سازماندهی بهتر امور است. این همچنین می تواند تجربه بینندگان را بالا ببرد.
    اگر تصمیم به ساخت یک وب سایت جدید دارید، می توانید یک تیم توسعه استخدام کنید یا مسئولیت را به یک عضو تیم ماهر و با تجربه بسپارید.
    نکته حرفه ای: شما می خواهید که سایت شما حرفه ای، با نام تجاری و آسان برای پیمایش باشد. به طور کلی ایده خوبی است که یک توسعه دهنده باتجربه داشته باشید که سایت شما را بسازد تا اینکه برای اطمینان از بهترین نتایج یک رویکرد DIY داشته باشید.
طراحی رسانه صوت و تصویر VOD

بهترین VOD های ایران

در طی چند سال اخیر تعدا زیادی طراحی رسانه صوت و تصویر VOD در ایران صورت گرفته و روز به روز بر تعداد این سامانه ها افزوده می شود. برای اینکه بتوانیم از میان تمامی این سامانه های وی او دی انتخاب کنیم باید اطلاعات دقیق تری نسبت به آنها پیدا کنیم. یکی از اولین نکاتی که برای کاربران بسیار مهم است محتوای درون سایت و طریق دسترسی به آنها می باشد. بیشتر کاربران دوست دارند تا به محتوا ها به صورت مجانی دسترسی داشته باشند. بسیاری دیگر از این کاربران نوع محتوا را دلیل اصلی انتخاب یک سامانه می داند. برای مثال افرادی که سریال ها و یا فیلم های اختصاصی به یک سامانه را دنبال می کنند. 

بنابراین می توان دریافت که برای اینکه لغب بهترین VOD در ایران را بگیرید، نیاز به برنامه ریزی و مشاوره حرفه ای برای تولید و عرضه محتوا و مطالب خود دارید.

طراحی سایت فیلم و سریال

باید در نظر داشته باشید که برای طراحی سایت فیلم و سریال یا همان وی او دی، به غیر از مراحل طراحی و تولید باید مجوز های لازم را نیز برای فعالیت قانونی داشته باشید. این مجوز ها شامل مجوز ستارا و مجوز های لازم از وزارت ارشاد در جهت تولید آثار می باشند که با توجه به نوع اثر می تواند متفاوت باشد. 

بنابراین هم راستا با طراحی سایت فیلم و سریال باید به دنبال دریافت مجوز های لازم از ساترا در جهت راه اندازی رسانهVOD خود باشید. نکته دیگری که باید به آن دقت شود دریافت اجازه پخش سایر آثار و قوانین کپی رایت است. به محض دریافت مجوز برای فعالیت شما موظف به رعایت قوانین کپی رایت خواهید بود.

برای طراحی سایت فیلم و سریال تماس بگیرید 021 88809098 021 88809098

اخذ مجوز از سازمان صوت و تصویر فراگیر ساترا

با توجه به نوع سایت رسانه ای شما می تواند یک یا چند مجوز از چهاز مجوزی که در این نهاد برای رسانه های فضای مجازی وجود دارد را دریافت نمایید. 

 


اخذ مجوز رسانه کاربر محور

این نوع از مجوز رسانه کاربر محور برای رسانه هایی مانند آپارات و یوتیوب است. در این دسته از رسانه ها کاربران می توانند محتوای خود را درون پروفایل خود بارگذاری کنند تا با سایر افراد به اشتراک بگذارند. 

اخذ مجوز رسانه خبری و اطلاع رسانی

این نوع از مجوز برای رسانه های خبری صادر می شود. رسانه های خبری و اطلاع رسانی مسئولیت بسیار زیادی را بر عهده دارند و از این جهت بدون دریافت این مجوز نمی توان آنها را راه اندازی کرد.

اخذ مجوز رسانه نمایشی

مجوز رسانه های نمایشی مانند رسانه های فیلم و سریال یکی از پر مخاطب ترین انواع رسانه ها هستند که در بسیاری از کشور ها راه اندازی شده اند. از معروف ترین این رسانه ها می توان به نتفلیکس و اپل تی وی اشاره داشت.

اخذ مجوز رسانه آموزشی

مجوز رسانه های آموزشی در بسیاری از کشور ها راهع اندازی شده اند به خضوض در دوران همه گیری کرونا این دست از رسانه ها بسیار محبوب و فعال بودند و این توانایی را دارند تا نقش بسیار مهمی در آموزش از راه دور بازی کنند.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.

Libero nibh at ultrices torquent litora dictum porta info switch@info.com

Getting started is easy

Start connecting your payment with Switch App.